به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مجتبی دائی دائی با اشاره به اینکه گسترش راه ها از اساسی ترین شاخص های رشد اقتصادی کشور به شمار می رود گفت: در این راستا افزایش تعداد وسایل نقلیه و ترافیک عبوری و افزایش نرخ تصادفات رانندگی و هزینه ها و عواقب غیرقابل بازگشت آن، لزوم توسعه شبکه راه های کشور را دو چندان می کند.
وی بیان داشت: از اینرو برای ایجاد بسترهای ایمن تر و تسهیل در عبور و مرور، همواره ارتقای کمیت و کیفیت راه ها در دستور کار قرار دارد فلذا با توجه به ضرورت افزایش مسیرهای ارتباطی مطمئن و ایمن بین منطقه شمالی و مرکز کشور، احداث راه اصلی قزوین - کلاچای در مصوبات هیات وزیران قرار گرفته و پس از دریافت ردیف اعتباری از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اجرای پروژه الزامی گردید.
معاون مهندسی و ساخت این اداره کل افزود: گذشته از ایفای نقش این جاده به عنوان پدافند غیر عامل در هنگام اوج سفرها و مواقع ضرورت، بهره برداری از این مسیر ضمن فراهم آوردن بسترهای توسعه هر چه بیشتر ظرفیت های گردشگری و اقتصادی منطقه الموت، موجب کاهش ۹۷ کیلومتری طول مسیر از قزوین به کلاچای، کاهش یک ساعته ی زمان سفر و کاهش سالانه ۱۴ میلیون لیتر مصرف سوخت می شود .
دائی دائی افزود: این ها همه، سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی در سفر، حفظ سرمایه های ملی و تسهیل در عبور و مرور خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: بی گمان حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و رعایت ایمنی و استانداردها از مهمترین شاخص های مورد نظر در اجرای پروژه ها در این اداره کل است که با توجه به نتایج بررسی های به عمل آمده و ارزیابی زیست محیطی تهیه شده توسط مشاور با تمهیدات مناسبی می توان اثرات زیست محیطی را تا حد قابل قبولی کاهش داد.