شناسهٔ خبر: 74345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

پل عابر پیاده ضامن سلامتی عابرین در جاده‌ها است

نصب پل عابر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان گفت: پل‌های عابر پیاده ضامن سلامتی عابرین در جاده بوده، از این رو این استان با داشتن ۲۵۴ پل عابر پیاده رتبه اول در این زمینه را در سطح کشور دارا است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن بیان این خبراظهار داشت: به منظور كاهش تلفات و جلوگيري از مرگ و مير عابرين حاشيه جاده ها ي پر تردد استان تا پايان سالجاري شش پل عابر پياده ديگر نيز با بهره گيري از توان بخش خصوصي درمحورهای مختلف پر حادثه استان احداث مي‌شود.

وي در ادامه افزود: احداث پل‌هاي عابر پياده در راستای کاهش فوتی های ناشی از تصادفات و اجراي برنامه هاي ايمن‌سازی عبور و مرور عرضي عابرين پياده و دانش آموزان در نقاط حادثه خيز و به تقاضاي مسئولان استانی و  شهرستانی استان و شوراهای اسلامي روستاها صورت می‌گیرد.

نجفی خاطر نشان ساخت: بررسي ابعاد اقتصادي و سرمايه گذاري در بخش مجتمع های خدماتی-رفاهی  ، بازاريابي و واگذاري غرفه هاي تجاري پایانه بار، ترغيب بخش خصوصي به مشاركت در فعاليت‌هاي اقتصادي ، ساخت و بهره‌برداري از پل هاي عابر پياده در جاده هاي سراسر استان از جمله وظايف اين اداره كل است.

شایان ذکر است: تعداد پل‌های عابر پیاده در سطح کشور ۱۴۰۰ دستگاه است.