شناسهٔ خبر: 74347 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند:

سرعت رشد ساخت شهر جدید پرند ۲۵ درصد در سال است/ در نیمه دوم سال جاری ماهانه ۲۰۰۰ مسکن مهر را به مردم تحویل می‌دهیم

محسن وطن‌خواهی محسن وطن‌خواهی، سرعت رشد ساخت شهر جدید پرند را ۲۵ درصد در سال خواند و گفت: در نیمه دوم سال جاری ماهانه دو هزار واحد مسکن مهر را به مردم تحویل می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در خصوص سرعت گرفتن تحویل مسکن مهر در این شهر جدید گفت: بخش عمده باقی‌مانده مسکن مهر پرند که حدود ۱۶ هزار واحد و بلامعارض است و متقاضیان فعال دارد، تا پایان سال به مردم تحویل داده می‌شود.

وی افزود: دلیل بخشی از تاخیر ایجادشده در تحویل واحدهای مسکونی مهر در این شهر جدید را آماده نبودن خدمات زیربنایی نظیر آب و برق عنوان کرد و گفت: آمادگی داریم به صورت ماهانه دو هزار واحد به مردم تحویل دهیم. در نیمه اول سال جاری نیز به‌طور میانگین ماهانه هزار واحد مسکونی به مردم تحویل شده که در نیمه دوم سال دو برابر می‌شود.

وطن‌خواهی با بیان این‌که نوبت مردم و متقاضیان است که آورده خود را تکمیل کنند، عنوان کرد: در بخش آورده متقاضیان در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان کمبود داریم و درخواست‌های زیادی از مردم و متقاضیان واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند برای تکمیل آورده خود داشته‌ایم اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است.

وی افزود: علی‌رغم افزایش قیمت‌ها ما نیز تلاش کرده‌ایم که قیمت‌ها را در حداقل‌‌ترین شکل ممکن با مردم محاسبه کنیم و با انجام نظارت کامل و دقیق مانع از پرداخت اضافه از سوی مردم شویم. 

وی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد در خصوص تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پرند خاطرنشان کرد: موضوع مسکن مهر دو بخش مهم دارد که یک بخش مربوط به مباحث زیرساختی و دیگری مباحث روبنایی است. زیرساخت‌ها شامل انشعابات و شبکه‌های آب، فاضلاب، برق و آب است که از طریق عقد تفاهمنامه‌هایی با وزارت نیرو تا پایان سال انجام می‌شود. در بخش روبنایی نیز کارهای متنوعی از ساخت ایستگاه آتش نشانی گرفته تا پارک ها، مساجد، مدارس و ... را انجام می‌دهیم و مردم نیز سرعت و روند این اقدامات را می‌بینند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، سرعت رشد شهر جدید پرند را ۲۵ درصد در سال خواند و از مردم و مالکان واحدهای مسکن مهر پرند خواست، ضمن تکمیل سهم آورده خود، واحد خود را نیز تحویل بگیرند.