شناسهٔ خبر: 74353 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

سازمان بنادر؛ با حداکثر توان تخلیه و بارگیری کالاها را انجام می دهد/ کاهش سن مدیریتی در سازمان بنادر؛ مستلزم ارزیابی نظام مند نیروی انسانی است/ رقابت پذیری محصولات صادراتی با حداقل شدن هزینه ها در بنادر

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با حداکثر توان نیازهای کشور را با ورود و خروج کشتی ها و تخلیه و بارگیری کالاها انجام می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در همایش معاونان برنامه ریزی و توسعه منابع این سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: در حال حاضر کشف نیروی انسانی با استعداد، با انگیزه و دارای خلاقیت، باید از اولویت های معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باشد و نسل جدید مدیریتی را برای پذیرفتن مسئولیت خطیر در پست های حساس آماده سازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش میانگین سن مدیریتی در سازمان بنادر، مستلزم ارزیابی نظام مند نیروهای انسانی فعال در این سازمان است، گفت: نسل مدیریتی سازمان بنادر به جوانگرایی و به کارگیری مدیران خلاق، پر انرژی و با استعداد نیاز دارد.

مدبرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شرایط خطیر کشور در حوزه اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و تاثیر آن به فعالیت های بندری و دریایی، خاطرنشان کرد: نظام و مردم از ما به عنوان متولیان پایانه های بندری انتظار دارند تا با حداکثر توان مان نیازهای کشور را با ورود و خروج کشتی ها و تخلیه و بارگیری محموله ها تامین کنیم.

وی همچنین، " کاهش هزینه ها " ؛ " ارتقای بهره وری " و " رقابت پذیری محصولات صادراتی با حداقل شدن هزینه ها در بنادر " را از دیگر انتظارات مردم و نظام عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان بنادر در جهت حمایت از صادرات غیر نفتی برنامه های متعددی دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان اش بر " رعایت انضباط مالی" تاکید کرد و افزود: رعایت انضباط مالی مستلزم کنترل دقیق بودجه و جلوگیری از انحرافات بودجه ای است، از سوی رعایت صرفه جویی در  شرایط سخت اقتصادی، یک اصل مهم برای سازمان بنادر محسوب می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد، تامین به موقع نیازهای منابع انسانی را یکی از مهم ترین چالش های این سازمان برشمرد و گفت: با توجه به خروج بسیار زیاد نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی نیروهای متخصص این سازمان تا سال ۱۴۰۳ تامین، آموزش و ارتقای نسل جدید مدیریتی، از مهم ترین مسائل سازمان بنادر است.