شناسهٔ خبر: 74389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده کامیاران سروآباد تا یک‌ماه آینده افتتاح می‌شود

مرادي جاده ارتباطی کامیاران - سروآباد بعد از ۴۰ سال بلاتکلیفی تا یک‌ماه آینده افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره  ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان کردستان ، نماینده مردم شهرستان‌های سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی عصر سه‌شنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی سروآباد اظهار داشت: این جاده به طول ۱۱۲ کیلومتر از راه‌های مهم ارتباطی است که ارتباط کردستان با استان‌های جنوبی کشور را به هم متصل می‌کند و فاصله بین شهرستان های کامیاران، سروآباد و مریوان را نیز کاهش می‌دهد.

منصور مرادی افزود: این طرح به ۶ قطعه تقسیم شده بود که با استفاده از اعتبارات دولتی در سال‌های قبل قطعات دوم تا ششم این مسیر آسفالت شد و قطعه اول آن به طول ۶ کیلومتر پس از برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه جاده ارتباطی کامیاران سروآباد مریوان مسیری مهم و استراتژیک بوده و تردد از این مسیر مسافت بین این شهرستان‌ها را کاهش می دهد، بدون تردید باعث توسعه هرچه بیشتر سروآباد می شود.

مرادی اضافه کرد: آسفالت مسیر سروآباد به هجیج در استان کرمانشاه از سمت منطقه هورامان نیز با استفاداستفاده از اعتبارات در دست اقدام است که با مساعد شدن شرایط جوی تا پایان سال باقیمانده این مسیر نیز آسفالت میشود.

وی به تونل هورامان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده مطالعات احداث تونل هورامان به طول بیش از ۸۰۰ متر به اتمام رسیده و دستور برگزاری مناقصه آن صادر شده است که با تعیین پیمانکار این پروژه عملیات ساخت این تونل مهم ارتباطی آغاز می شود.