شناسهٔ خبر: 74442 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

چابهار دروازه توسعه منطقه و رونق حمل و نقل و ترانزیت کالا در کشور است/ احداث پایانه های مرزی ریمدان و پیشین در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: چابهار یکی از نقاط مهم و اصلی در مسیر کریدورهای بین المللی حمل و نقل و بهترین، نزدیک ترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، آسیای میانه و افغانستان به یکدیگر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در سفر به جنوب استان سیستان و بلوچستان، ضمن نظارت بر عملیات احداث پایانه های مرزی ریمدان و پیشین اظهار داشت:اهمیت تجارت با کشور دوست و همسایه پاکستان و تأثیر آن بر صنعت حمل و نقل و معیشت مردم منطقه، سبب شد تا احداث پایانه های مرزی ریمدان و پیشین از اولویت های این سازمان قرارگیرد. 

حسن نیا با اشاره به این که پایانه مرزی ریمدان ، نزدیک‌ترین گذرگاه مرزی در استان سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان است بیان کرد:

این پایانه مرزی دارای ظرفیت بسیار بالا و نقطه مهم مرزی و استراتژیک در کشور است که توسعه آن می‌تواند اقتصاد جنوب شرق کشور را متحول سازد. 

وی افزود: پایانه مرزی ریمدان ۷۷۰۰ متر مربع مساحت دارد که فاز اول آن با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال به منظور جابه جایی کالا و مسافر به زودی تکمیل شده و به بهره برداری می رسد، همچنین برای فاز دوم نیز اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و با بهره برداری از آن پیش بینی می شود سالانه یک میلیون مسافر از مرز ریمدان تردد کنند. 

حسن نیا در خصوص زیرساخت‌های مرز ریمدان گفت:زیر ساخت های مرز ریمدان با مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی در حال تکمیل می باشد که در این میان برق رسانی و امکانات مخابراتی از اهمیت زیادی برخوردار است. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از بازارچه مرزی ریمدان و پیشین خاطر نشان کرد: فعالیت بازارچه‌های مرزی در هر منطقه نوید دهنده ایجاد هزاران شغل، توسعه و پیشرفت این مناطق است. 

این گزارش حاکی است، معاون وزیر راه و شهرسازی از تأسیسات مرزی پاکستان در منطقه ریمدان، عملیات راهداری و ابنیه فنی موجود در محور های چابهار - راسک و چابهار - زرآباد بازدید کرد. 

شایان ذکر است، نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بازدید از پایانه بار چابهار، گفت و گو با رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا، بازدید از روند تخلیه و بارگیری در اسکله بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار، دیدار با راهداران و بازدید میدانی از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه های استحفاظی شهرستان های کنارک، قصرقند، سرباز و نیکشهر از جمله برنامه های سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جنوب استان سیستان و بلوچستان بود. 

این گزارش حاکی است، در این سفر معاون حمل و نقل، معاون برنامه ریزی سازمان و سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی کردند.