شناسهٔ خبر: 74465 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

آغاز طرح جابجایی زائران مشهد مقدس از روز دوشنبه با ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس

اتوبوس مسافر معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز طرح جابجایی زائران مشهد مقدس در روز دوشنبه ششم آبان خبر داد و گفت: این طرح تا روز جمعه دهم آبان ادامه دارد و برای جابجایی زائران ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس تامین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در شبکه خبر به تشریح تمهیدات و برنامه‌های جابه‌جایی زائران مشهد مقدس پرداخت و  گفت: هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر و افزایش سفر زائران امام رضا (ع) به مشهد مقدس، بالغ بر ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز جابه‌جایی زائران تأمین و آماده‌سازی شده است

مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان  بیان داشت: زمان اجرای طرح جابه‌جایی زائران در ایام پایانی ماه صفر، از روز دوشنبه ششم آبان ماه لغایت روز جمعه دهم آبان ماه به مدت ۵ روز تعیین و برای این دوره، بالغ بر ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی زائران تأمین شده است

وی افزود: از این تعداد ناوگان، ۱۳۵۰ اتوبوس در استان خراسان رضوی موجود است و ۴۶۵۰ دستگاه با مشاركت سایر استان‌ها آماده‌سازی شده است.

قربانی با بیان این كه در سال گذشته،  ۴.۵ میلیون نفر زائر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس سفر كردند، افزود:از این تعداد بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر با ناوگان عمومی جابه‌جا شدند كه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌جاری این رقم با ۱۰ درصد افزایش به۷۵۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌كند كه در میان استان‌های كشور، مازندران، گلستان، اصفهان، خراسان‌شمالی و جنوبی، یزد، سمنان، فارس و كرمان از نظر تأمین ناوگان از اهمیت بیشتری برخوردارند.

معاون حمل و نقل این سازمان، همچنین از آمادگی گشت‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: بالغ بر ۳۵۹ گشت راهداری در جاده‌ها مستقر می‌شوند و ۳۵ راهدارخانه و ۴۰ مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی آماده‌ خدمات‌رسانی به زائران هستند.

وی افزود: از ۲ آبان‌ماه تا ۱۰ آبان‌ماه محدودیت شبكه سیر شركت‌های حمل و نقل مسافربری لغو شده و تمام شركت‌ها به مقصد مشهد مقدس، از حداكثر ظرفیت سرویس‌دهی ناوگان خود بهره‌گیری می‌كنند.

قربانی خاطرنشان كرد:ستادهای حمل و نقل مسافر در پایانه مسافربری مشهد با محوریت پایانه مسافربری امام رضا (ع) جهت هماهنگی، پاسخگویی و نظارت بر عملكرد شركت‌ها تشكیل شده است. همچنین ۵ پاركینگ در مشهد به منظور ساماندهی و مدیریت بهینه امكانات آماده‌سازی شده است

گفتنی است شماره‌تلفن‌های پایان مسافربری امام رضا ۳۸۵۱۹۵۰۲-۰۵۱ و پایانه مسافربری معراج ۰۵۱۳۶۹۱۰۳۷۰ آماده پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به شكایات هم‌وطنان عزیز است.