شناسهٔ خبر: 74466 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان حاره‌ای ارتفاع موج در دریای عمان را به ۳/۵ متر می‌رساند

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم محسن حیدری با اشاره به تقویت طوفان حاره‌ای "کیار" در شمال اقیانوس هند، گفت: این طوفان در ساعات آینده به طوفان فوق العاده شدید حاره‌ای تبدیل می‌شود و اثرات آن در روزهای آینده ارتفاع موج در دریای عمان را به بیش از ۳/۵ متر می رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن حیدری با اشاره به اینکه بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می‌رود بیشینه سرعت طوفان در شمال اقیانوس هند به حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که سبب مواج و متلاطم شدن شدید دریا می شود، گفت: شدت طوفان به‌قدری است که انتظار می‌رود از روز دوشنبه موجب افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان شود و ارتفاع امواج دریا به ۳/۵ متر و گاهی بیش از آن نیز برسد.

وی افزود: هم‌اکنون طوفان در فاصله حدود هزار و ۳۵۰ کیلومتری از بندر چابهار قرار دارد و با سرعت حرکت ۱۴ کیلومتر بر ساعت به سمت شمال غرب در حرکت است و پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آن است که طوفان در نهایت به سواحل کشور عمان در جنوب غرب چابهار برخورد کند و تضعیف شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شناورهای فراساحل این استان توصیه کرد: از تردد در محدوده فعالیت این طوفان تا زمان فروکش‌کردن کامل آن خودداری کنند و از روز دوشنبه نیز شناورهای صیادی و تفریحی از فعالیت در آب‌های دریای عمان خودداری کنند.

حیدری با بیان این‌که مسیر حرکت طوفان در اداره کل هواشناسی استان به‌صورت مستمر پایش می‌شود، گفت: هرگونه تغییری در مسیر حرکت طوفان، اطلاع‌رسانی می‌شود.