شناسهٔ خبر: 74467 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد :

آماده‌باش ماشین‌آلات و نیروهای راهداری برای جلوگیری از آبگرفتگی و انسداد جاده‌ها

راهداری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از آماده‌باش ماشین‌آلات و نیروی‌های راهداری در استان‌ها برای جلوگیری از آبگرفتگی و انسداد جاده‌ها خبر داد و گفت: تمامی راه‌ها باز است و جای نگرانی نیست.

حیدر مطاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای جلوگیری از آبگرفتگی و انسداد محورهای شریانی و مواصلاتی با توجه به وضعیت آب و هوایی مستقر بر کشور اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به کشور از ابتدای آبان ماه، معاونت راهداری با انسجام به انجام فعالیت پرداخته است و طبق برنامه‌ریزی، ماشین‌آلات مورد نیاز در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

وی از باز بودن تمام جاده‌های کشور خبر داد و افزود: به رغم بروز چند آبگرفتگی موضعی در جاده‌های فرعی استان‌های مختلف از جمله تهران و همدان در روزهای گذشته، با تلاش راهداران و اقدام به موقع نسبت به پاکسازی نقاط آبگیر مانند دهانه پل‌ها و تونل‌ها، همچنین نقاطی که با ریزش سنگ مواجه بوده از انسداد جاده‌ها جلوگیری شد.

صدور ابلاغیه افزایش ظرفیت و امکانات عملیاتی در زاگرس مرکزی با توجه به تشدید بارندگی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تشدید بارندگی‌ها در زاگرس مرکزی و برخی از استان‌های شمالی  گفت: با صدور ابلاغیه، دستور گشت مستمر و اسقرار ۴۰ درصد ظرفیت و امکانات راهداری زمستانی استان‌ها ذی ربط در این محورها صادر شد و جای نگرانی نیست.

مطاعی در خصوص تمهیدات راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سال ۹۸ نیز بیان داشت: طرح راهداری زمستانی هر سال از دی ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و هم اکنون طرح امسال در مرحله جمع بندی قرار دارد و آذرماه اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط استان‌ها تا  اواخر آذرماه ۲۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت ماشین‌الات، تجهیزات و نیروی انسانی در جاده‌ها مستقر می‌شوند و از اواخر آذر ماه استقرار نیروها و تجهیزات به ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.