شناسهٔ خبر: 74584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد ۹۲۳ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار / افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

کامیون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از تردد۹۲۳ هزار و ۷۱۰ نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سواردر ۷ ماهه گذشته و افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از اين پایانه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل،علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه ورود مسافر خارجی ۱۸ درصد افزایش یافته گفت: در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۰۷ هزار و ۵۹۱ نفرتردد مسافر انجام شده بود در مجموع ورود و خروج ۱۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرائی خدمات سفراستان اردبیل گفت:از این میزان مسافر ۱۸۲ هزار و ۲۶۳ نفر با وسائط نقلیه اعم اتوبوس،مینی بوس و سواری و ۷۴۱ هزار و ۴۴۷ نفر نیز با پای پیاده تردد کرده اند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تردد ۵۷ هزارو  ۲۱۹ دستگاه انواع وسائط نقلیه در ۷ ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار را خاطرنشان کرد و گفت: تردد اتوبوس از این پایانه ۷۸ درصد افزایش یافته است.

 

افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

 

همچنين رحمتی در اين بازدید اظهار داشت: در ۷ماه گذشته ۲۵۰هزارو۶۴  تن كالا توسط ۱۱هزارو ۳۰۲ دستگاه كاميون از مرز بيله سوار صادر شده كه از اين تعداد۲۲۵هزارو۴۵۰ تن کالا توسط ۱۰هزارو ۲۵۲ دستگاه كاميون ايرانی و۲۴هزارو۶۱۴ تن كالا توسط هزارو ۵۰ دستگاه كاميون گرجی از مرز خارج شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل كاشي، شیشه ، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد ، سیب زمینی و آهن آلات را عمده کالاهای صادراتی ایرانی عنوان کرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده افزود:در مدت یاد شده بیش از ۹۵ هزارو ۸۵۳ تن کالا توسط ۳هزارو ۹۴۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: آب معدني، سیمان ، ام دي اف، گچ، نئوپان ، بیسکویت ، سنگ های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده ترين كالاهای ترانزيت خروجی شده هستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جز ۵ پایانه برتر کشور دانست و افزود:در مجموع صادرات،واردات،ترانزیت ورودی و خروجی ۵۴۴ هزارو ۳۱۸ تن کالا از طریق این پایانه جابجا شده است.