شناسهٔ خبر: 74586 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه

شانه سازی راه رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه اقدامات انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اين شهرستان در مهرماه امسال را تشریح كرد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، ابراهیم مردانی در خصوص عملکرد اداره راهداری شهرستان ساوه در مهرماه ۹۸ با اشاره به اجرای عملیات شانه‌سازی و رگلاژ شانه خاکی راه به طول ۱۶ کیلومتر و خاکریزی به مقدار ۱۵۰۰ مترمکعب در محور ساوه - سلفچگان و محور همدان، اظهار داشت: تعمیر و تنقیه، لایروبی و اصلاح کانال و هدایت آب قنوها و ۴ پل‌های آبرو با ۴ دهانه در محور همدان عملیاتی شد و به منظور ارتقا ایمنی عملیات  مرمت  و احداث قرنیز پلهای آزاد راه ساوه-  تهران و  ایمن سازی  ۳ پل با ۲۴ دهانه تاکنون انجام شده است.

حمل و تخليه ۸۰۰ تن نمك

وی  افزود: به منظور آماده سازی و تجهیز  راهدارخانه ها برای راهداری زمستانی حمل مقدار ۸۰۰ تن نمک از قم به شازند (همكاري با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اين شهرستان)  و آزادراه ساوه – تهران، و تخلیه شد و عملیات سرویس، نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات نگهداری راه  انجام شد .

ارتقاي ايمني محورها با نصب ۲۰ عدد انواع  تابلوهای انتظامی و چراغ چشمک‌زن

وي در اشاره بيان داشت: همچنین احداث ۴ پارکینگ با حجم خاکریزی ۲ هزار مترمکعب در محوره ساوه- همدان، تعمیر ۳ تابلوی اطلاعاتی  به مساحت ۱۰ متر مربع و نصب ۲۰ عدد انواع  تابلوهای انتظامی در سطح حوزه شهرستان ساوه، نصب ۴۳ تابلو مسیرنما در محور ساوه-همدان و ساوه-سلفچگان، آشکار سازی و رفع خطر تقاطع روستای قیطانیه با نصب ۵ پایه چراغ روشنایی و تعمیر  روشنایی در آزادراه ساوه-تهران و ساوه-سلفچگان و نصب یک چراغ چشمک‌زن جدید و تعمیر یک چراغ در آزادراه ساوه-تهران و محور طراز ناهید را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.

انجام "طرح ابرار" در روستاهای بندنقین و امامزاده خورق

مردانی گفت: عملیات زیر سازی۲۵۰۰ متر مسیر روستاهای بندنقین و امامزاده خورق در ادامه طرح ابرار به اتمام رسید و همچنين در طول این مدت   ۲۱ کیلومتر خط کشی در محور یل‌آباد، یولاق، آزادراه ساوه-تهران، محور قدیم ساوه- تهران، محور اشموئيل پیغمبر و نشوه  اجرايي شد.

پاکسازی ۲۰ کیلومتر از حریم راه

  وی به  ایمن‌سازی و  کانالیزه  کردن پاسگاه  پلیس راه آزادراه ساوه-تهران اشاره کرد و گفت: در مهرماه امسال، ۴۲ نیوجرسی در محور قدیم تهران و آزادراه ساوه-تهران نصب شد، همچنین پاکسازی ۲۰ کیلومتر از حریم راه محور یل‌آباد و الوسجرد از نخاله، ایمن‌سازی تقاطع محور ساوه – همدان، حمل ترانشه آسفالت در محور آزادراه ساوه-تهران به حجم ۲۸۰ مترمکعب ، آشکارسازی مقابل مدارس در محور طرازناهید با خط کشی مسیر و نصب بنرهای مناسبات مذهبی در محور قدیم ساوه همدان و ساوه-تهران و آزادراه ساوه-تهران از دیگر اقدامات عوامل راهداری شهرستان ساوه بود.

جلوگيري از تجاوز به حريم راه

مرداني  در ادامه به  قلع و قمع و رفع تجاوز از حریم راه محور ساوه-یل‌آباد شامل کشت غیرقانونی نهال، و  نصب تابلوهای غیرمجاز و مستحدثات غیر قانونی اشاره کرد.

انجام گشت هاي شبانه روزي در خصوص روند فعالیت شرکت‌های مسافربری و حمل کالا

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه با اشاره به گشت روزانه در ۲ شیفت شب و روز در تمامی محورهای مواصلاتی و انعکاس وضعیت جاده به کارشناسان مربوطه و ثبت اطلاعات در خصوص روند فعالیت شرکت‌های مسافربری و حمل کالا و ایمنی و ترافیک شهرستان در مهرماه ۹۸ بیان کرد: شهرستان دارای ۳ شرکت مسافربری با اتوبوس، ۶ شرکت مسافربری با مینی‌بوس و ۴ شرکت مسافربری با تاکسی است که عمده مقصد غالب اتوبوس‌ها مسیر تهران، قم، خرم‌آباد، گیلان، اراک و کرمانشاه، عمده مقصد مینی‌بوس‌ها تهران، قم، و شهرستان‌های اطراف و مقصد غالب تاکسی‌ها تهران، قم و اراک بوده است.

وی افزود: در مهرماه ۳۶۷۵ سفر با جابجایی ۳۶ هزار و ۵۶۰ مسافر انجام شده که این آمار در شهریور را حاکی از انجام ۳۹۹۵ سفر و جابجایی ۴۵ هزار ۲۸۷ مسافر بوده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه اضافه کرد: در شهرستان ساوه ۲۷ شرکت حمل کالا فعال است که در شهریورماه ۲۱ هزار و ۴۵۴ فقره بارنامه و ۳۴ پروانه عبور و در مهرماه ۲۴ هزار و ۲۲ فقره بارنامه و ۳۷ پروانه عبور  صادر شده است.