شناسهٔ خبر: 74589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور فرهنگ سازی صورت گرفت؛

توزيع ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی در روستاهای مازندران توسط اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان

کلاه ایمنی سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: به منظور فرهنگ‌سازی و ضرورت استفاده از کلاه ایمنی تعداد ۵۰۰ عدد کلاه به صورت نمادین در روستاهای مازندران بصورت رایگان توزیع شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، ناهید شهرامی‌نیا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : از جمله کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در تصادفات، موتورسیکلت سواران بوده که به دلیل ضریب ایمنی پایین وسیله نقلیه، در هنگام بروز سانحه دچار جراحات شدید و یا مرگ می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اقبال مردم به‌خصوص جوانان به استفاده از موتورسیکلت به علت ارزانی و سهولت استفاده، طرح ارتقای ایمنی تردد موتورسواران در سال‌های اخیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

شهرامی‌نیا ضمن اشاره بر شناسایی روستاهایی که بیشترین تصادفات راکبین موتور سوار را داشته ، تصریح کرد:  اقدامات فرهنگی با محوریت آموزش اصول و مقررات ایمنی عبور و مرور در ۶ ماهه اول سال جاری در ۳۴ روستا با حضور کارشناسان خبره در زمینه تصادفات اجرا گردید.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت: با عنایت به لزوم تدوام اقدامات فرهنگی در اثربخشی آن و تسری در بطن جامعه، این طرح با توزیع بیش از ۱۰۰۰ کلاه ایمنی و شبرنگ آشکار سازی جهت نصب بر بدنه موتور سیکلت در ۶ ماهه دوم سالجاری اجرا خواهد گردید.

شهرامی‌نیا افزود: فوتی های انسانی پیامد ناگوار تصادفات بوده که هزینه‌های گزاف اجتماعی و اقتصادی آن آثار فراوانی بر جامعه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو آموزش صحیح و کاربردی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند سهم زیادی در کاهش فوتی‌های انسانی خواهد داشت.