شناسهٔ خبر: 74617 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

افزایش قیمت بلیت در ایام شهادت امام رضا(ع) صحت ندارد / بلیت‌ها در محدوده قیمتی مجاز به فروش رفته‌اند

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن رد افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام شهادت امام رضا(ع) گفت: بلیت‌ها در این بازه در محدوده قیمتی مجاز به فروش رفته‌اند.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در ایام شهادت امام رضا (ع) هیچ‌گونه افزایش قیمتی در دستور کار شرکت‌های هواپیمایی نبوده است، گفت: بلیت‌های ایام شهادت امام رضا (ع) در چهارچوب نرخ نامه اعلام‌شده قبلی به فروش رسیده است.

وی ادامه داد: این تصمیمی است که شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ کرده و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده‌اند. سازمان نیز به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرده که توزیع بلیت پروازهای خود را مدیریت کنند.

جعفرزاده با اشاره به نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار فروش بلیت هواپیما گفت: چنانچه واسطه‌ای نرخ بلیت هواپیما را بیرون از سقف و کف تعیین‌شده تحت هر عنوانی ارائه کند، این اقدام تخلف محسوب شده و سازمان هواپیمایی کشوری با آن واسطه برخورد می‌کند، همان‌طور که پیش‌تر نیز با این دست تخلفات برخورد شده است.

وی افزود: نرخ تعیین‌شده در نرخنامه مصوب شرکت‌های هواپیمایی که بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی در دسترس است، برای مسیر تهران-مشهد بین ۲۲۹ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان است که شرکت‌های هواپیمایی در همین چارچوب مجاز به اجرای پرواز هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شبهه ایجادشده در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما گفت: در ایام غیر پیک که تقاضا برای سفر هوایی بالا نیست، شرکت‌های هواپیمایی بلیت هواپیما را در نرخ کف قیمت و حتی پایین‌تر از آن ارائه می‌کنند. اما در زمان پیک پرواز و افزایش تقاضا، بعضاً اتفاق می‌افتد که شرکت‌های هواپیمایی بلیت را در سقف تعیین‌شده در نرخنامه و نه بالاتر از آن ارائه می‌کنند. لذا این شبهه ایجاد می‌شود که نرخ‌ها افزایش یافته است. این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی حتی در ایام غیر پیک نیز مجاز به فروش در سقف قیمت اعلام‌شده هستند.

وی در پایان با رد برخی اظهارنظرها در مورد کاهش تقاضا برای پرواز با هواپیما گفت: ۱۸۵۰ پرواز انجام شده در ایام اربعین به نجف و بغداد و ترافیک بالای فرودگاه مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع) نشان از استقبال مردم از بخش حمل‌ونقل هوایی دارد.

گفتنی است: در ایام اربعین حسینی، ظرف ۱۳ روزدرمجموع ۱۸۵۰ پرواز انجام شده که از این تعداد ۱۷۲۶ پرواز به مقصد نجف و ۱۲۴ پرواز به مقصد بغداد بوده است. از سوی دیگراز مجموع پروازهای انجام‌شده در این ایام، ۱۲۱۱ پرواز از فرودگاه حضرت امام و باقی پروازها از سایر شهرستان‌ها انجام شده است.