شناسهٔ خبر: 74641 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگاران

پایانه‌ها در بخش ریلی و جاده‌ای توسعه می‌یابند/ پایانه مناسب در مرز رازی ایجاد می‌شود

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پایانه ها در بخش ریلی و جاده ای توسعه می یابند، گفت: پایانه مناسبی در مرز رازی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی رازی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: یکی از برنامه های اولویت دار وزارتخانه در مقطع کنونی احداث پایانه مرزی رازی است که متاسفانه با تاخیر مواجه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه گام های بزرگی برای طراحی پایانه مرزی رازی برداشته شده است، افزود: فاز سوم عملیات اجرایی سایت ایست اجباری پایانه مرزی رازی در مرحله انتخاب پیمانکار است و مناقصه ای در حال برگزاری است که به زودی پیمانکار انتخاب و کار آغاز می شود.

اسلامی ادامه داد: دولت ترکیه در چند سال گذشته مرتب از ایران این انتظار را داشته تا ایران در مرز رازی سرمایه گذاری داشته باشد و به لحاظ تجاری و مسافری سهم خود را افزایش دهد.

وی اظهار امیدواری کرد تا پیمانکاران انتخاب شده فعال باشند و کار با سرعت به پیش رود. 

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: پایانه آبرومندی در این منطقه ایجاد می کنیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: امروزه در شرایطی بسر می بریم که از نظر توسعه بخشیدن به روابطمان با کشورهای همسایه در وضعیت متفاوتی قرار داریم. بدین معنا رفت و آمدها و تبادلات فوق العاده رشد کرده و به همین دلیل نیازمند تحول در راه های دسترسی و همچنین پایانه ها هستیم. 

اسلامی با یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی ایران در چهارراه جهان واقع شده، توضیح داد: اخیرا تفاهمات مناسبی در موضوعات ریلی و جاده ای داشتیم و در خصوص توسعه زیرساخت نیاز کشور فراوان است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اخیرا اجلاس پنج جانبه ای در ترکیه برگزار شد که ترانزیت بار از چین به اروپا مورد تاکید قرار گرفت و از اولویتهای ماست تا این محور را در بخش ریلی توسعه دهیم. 

اسلامی ادامه داد: موضوع اتصال یک مسیر کوتاه در مسیر راه آهن میانه- تبریز که هم اکنون در دست ساخت است و تا بستان آباد ادامه می یابد در حال آماده سازی است.

وی توضیح داد: در سال‌جاری حداکثر ١٠ تن بار ترانزیت داشتیم که استعداد حداقلی ما این است که ۵٠ تن بار ترانزیتی داشته باشیم و توسعه پایانه ها را در بخش ریلی و جاده ای داشته باشیم.