شناسهٔ خبر: 74646 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خبر خوش معاون وزیر راه و شهرسازی:

دولت به ساکنان بافت‌های فرسوده تسهیلات یارانه‌ای می‌دهد/ مردم از وام‌ ۶ درصدی استفاده کنند

سخنرانی سید محمد پژمان در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن سیدمحمد پژمان در حاشیه سفر به استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دولت به ساکنان بافت‌های فرسوده شهری تسهیلات یارانه‌ای می‌دهد، به مردم توصیه کرد، از وام ۶درصدی بازآفرینی برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری خراسان‌شمالی که روز چهارشنبه، هشتم آبان‌ماه در بجنورد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران مسائل و موضوعات مربوط به بازآفرینی را در سه حوزه واحدهای مسکونی، خدمات زیرساختی و خدمات روبنایی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه ساکنان منازل مسکونی بافت‌های فرسوده می‌بایست از مشوق‌های دولتی در راستای بهسازی و بازسازی منازل خود بهره ببرند٬ افزود: ساکنان منازل مسکونی بافت‌های حاشیه شهر باید با استفاده از مشوق‌ها، تخفیفات و تسهیلات بانکی که دولت در قالب وام‌های یارانه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد در جهت نوسازی و بازسازی منازل مسکونی خود استفاده کنند.

شرکت بازآفرینی شهری ایران اختیارات ملی خود را به هیئت‌های اجرایی استانی تفویض کرده است

ساکنان منازل مسکونی بافت‌های حاشیه شهر باید از مشوق‌ها، تخفیفات و تسهیلات بانکی که دولت در قالب وام‌های یارانه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد در جهت نوسازی و بازسازی منازل مسکونی خود استفاده کنندمدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: مشکلات زیرساختی، روبنایی، نارسایی‌های در عبور و مرور، عرض معابر، کمبود فضا و سرانه‌های خدماتی موضوعات زیر ساختی از طریق جمع آوری آب‌های سطحی، مشکلات آب و فاضلاب و تامین آب و برق از دیگر موضوعاتی است که شرکت بازآفرینی شهری در جهت حل آن‌ها گام بر می‌دارد.

پژمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار پروژه در کشور در حوزه بازآفرینی شهری در در دست اقدام است٬ خاطرنشان کرد: شرکت بازآفرینی شهری در قالب هیئت‌های اجرایی هر استان و اختیارات و امکانات این شرکت را از سطوح ملی به استان تفویض کرده تا با انسجام و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی مشکلات بازآفرینی شهری در هر استان تعیین‌تکلیف شود.

در بازآفرینی شهری دستگاهی وجود ندارد که نقش نداشته باشد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یکی از سیاست‌های محوری دولت را بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: پروژه‌های بازآفرینی شهری به تمام موضوعات زندگی مردم می‌پردازد و هرکدام از این شاخص‌ها به یک دستگاه اجرایی مربوط می‌شود؛ لذا در حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری دستگاهی وجود ندارد که نقش نداشته باشد. شایسته است دستگاه‌های اجرایی با توجه به توان و ظرفیت‌های خود در جهت حل مشکلات بافت‌های فرسوده گام بردارند.

دولت تاکید ویژه‌ای برای حل مشکلات بافت‌های فرسوده دارد

وی با تاکید بر این که تمام منابع و امکانات شرکت بازآفرینی شهری به دولت اختصاص دارد٬ اذعان داشت: آسیب‌های فراوانی که از گذشته تا به امروز شکل‌گرفته ناشی از نوع رویکرد و زندگی در بافت‌های فرسوده است؛ دولت تاکید ویژه‌ای در جهت بسیج همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در جهت حل مشکلات بافت‌های فرسوده دارد.

سازمان برنامه و بودجه در مبادله موافقتنامه و تامین اعتبار بازآفرینی اهتمام ورزد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تسریع مبادله موافقتنامه‌ها و تامین اعتباری که از محل صندوق ملی توسعه با موافقت مقام معظم رهبری برداشته شده اهتمام بورزد.

تاکنون شش هزار نفر تسهیلات بازآفرینی را دریافت کرده‌اند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این‌که تاکنون شش هزار نفر از متقاضیان تسهیلات موفق دریافت شده‌اند٬ اضافه کرد: منابع ۲۰هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و تا به امروز٬ ۱۸ هزار نفر از افرادی که پروانه بافت‌های فرسوده را دریافت و متقاضی اخذ تسهیلات هستند به بانک‌ها معرفی شده اما تنها شش هزار نفر تسهیلات دریافت کردند و مابقی در حال تکمیل پرونده جهت دریافت وام می‌باشند.