شناسهٔ خبر: 74679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶ نقطه پرحادثه در جاده‌های خراسان شمالی حذف می‌شود / ۱۰۰۰ كيلومتر راه‌های استان خط کشی سرد شد

خطکشی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در امسال شش نقطه پرحادثه در جاده‌های استان رفع و حذف می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در امسال برای تهیه و نصب گارد ریل، ۵۳۰ میلیون ریال و برای تعمیر گارد ریل، ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: در این مدت، سه هزار و ۵۰۰ عدد علائم ایمنی راه‌ها از جمله علائم اخطاری، انتظامی، مسیر نما و ...تهیه و تصب شده و كه بالغ بر  یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

۱۰۰۰ كيلومتر خط کشی سرد در راه های استان

بدیعی مقدم اظهار داشت: همچنين  هزار کیلومتر خط کشی سرد(ويژه مناطق سردسير) در راه های اصلی و شریانی، فرعی و روستایی استان اجرا شده است و ۲۱۰ عدد بنر با مضامین شعارهای ایمنی  جاده اي تهیه ودرمحورهاي اصلي استان نصب شده است.

وی، تهیه و نصب ۵۴۲ مترمربع تابلو اطلاعاتی ، اجرای ۳۰۰ مترمربع خط نوشته و هاشور ،ایمن سازی سرگارد ریل و دماغه ها و نصب ناحیه انتقالی پل ها به تعداد ۶۰۰ مورد را از دیگر اقدامات انجام شده در امسال عنوان کرد. بدیعی مقدم اظهار داشت: ارتقای عملکرد و حفظ سیستم روشنایی در ۲ کیلومتر راه، ۲ دستگاه تونل، ونصب ۸۵ عدد چراغ‌های آذرخشی و چشمک زن جاده‌اي  و ایمن‌سازی ۳۴ كيلومتر شیب شیروانی حاشیه راه ازديگر اقدامات انجام شده برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: امسال ۷۴ مورد اقدام برای حفظ حریم راه، رفع تصرفات غیرمجاز و تصادفات در جاده‌های استان انجام شده است.