شناسهٔ خبر: 74693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح برنامه‌های هفته پدافند غير عامل اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی

پدافند رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی خراسان شمالی برنامه های هفته پدافند غیرعامل این اداره کل را تشریح کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، رامبد پاکروح مقدم ضمن تشریح این برنامه ها  اظهار داشت : باید همه دستگاهها باهمكاری و جدیت همه جانبه در اجرایی نمودن برنامه های مورد نظر و فرهنگ سازی و نهادینه سازی پدافندغیرعامل در استان مشارکت نمایند. رسالت اصلی پدافند غیر عامل حفظ و حراست از جان و مال مردم ،زیرساختها و سرمایه های کشور ،افزایش پایداری ملی و تداوم خدمات‌رسانی در زمان بحران است

پاکروح مقدم افزود: هفته سراسری پدافند غیر عامل سال ۹۸با شعار «پدافند غیر عامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» نامگذاری شده است. پدافند غیرعامل شامل اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

برگزاری کارگروه راه و شهرسازی ذیل شورای پدافند غیرعامل استان با اولویت بررسی و تصویب چک لیست‌های پدافند غیرعامل(شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور)، برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل با هدف ارتقای سطح دانش و نگرش کارکنان نسبت به مفاهیم، اصول، اهداف و راهکارهای اجرایی پدافند غیرعامل و ارائه مقاله در قالب کارگاه آموزشی تحت عنوان جانمایی مجتمع‌های مسکونی با تاکید بر اصول پدافند غیرعامل را بخشی از این برنامه‌ها عنوان کرد.