شناسهٔ خبر: 74695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی و جمع آوری ۱۵۰ عدد تابلوی غیرمجاز در شهرستان نمین

رفع تجاوز به حریم راه رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای نمین گفت: راهداران اين شهرستان در قالب ۲۱۰ مورد گشت حریم ۱۵۰ عدد تابلوی غیر مجاز را از حریم جاده های این شهرستان شناسایی و جمع آوری کرده اند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل ، بهرام خیاوی در بازدید از محور نمین - حیران با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال از ۹۲ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان نمین نیز جلوگیری شده است افزود: راهداران این شهرستان در راستای حفظ و صیانت از حریم راهها ۲۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز را متوقف، ۴۰ مورد درختکاری غیر مجاز را جمع آوری و با اخذ دستور قضایی نسبت به ۲۸ مورد رفع اثار تجاوز اقدام کرده اند.

وی در جهت ارتقای ایمنی راهها خط کشی ۱۰۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را یاد آور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران پرتلاش نمین ۳۲۰ کیلومتر از حریم راه های روستایی و شنی این شهرستان را تسطیح و رگلاژ کرده اند.

خیاوی انجام ۳۶۰ مورد گشت راهداری ،رنگ امیزی ۲۲۸ متر از سرعتکا هها و ۳۶۰ عدد تیرهای روشنایی ،نصب وتعمیر ۴۱ شاخه گاردریل وهمچنین ۳۰۰ کیلومتر ریزش برداری با کامیون را از اقدامات مهم راهداری شهرستان نمین در ۷ ماهه گذشته برشمرد و بیان کرد:در این مدت راهداران شهرستان نمین ۱۳ هزار و ۶۰۰ عدد از تابلوها را شست وشو و ۲۰۰ عدد تابلوی فرسوده را نیز در  محورهای مواصلاتی  این شهرستان جمع آوری وبازسازی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین از بهسازی و روکش اسفالت ۱۶ کیلومتر از راههای  اصلی ،فرعی و روستایی شهرستان نمین در ۷ ماهه گذشته خبرداد و گفت:از این مقدار ۵/۵ کیلومتر روکش اسفالت در بزرگراه نمین –تونل حیران وبالعکس، ۳ کیلومتر در راه روستایی سه راه مرنی، ۳ کیلومتردر محور کارخانه سیمان،۲/۱ کیلومتر در راه روستایی میناباد و ۴ کیلومتر دیگر نیز در محور گللو -پته خور انجام شده است.

خیاوی با اشاره به اینکه این محورها با استفاده از ۵۵۸ تن آسفالت سرد وگرم لکه گیری شده است  است خاطر نشان کرد:راهداران شهرستان نمین در ۷ ماهه امسال ۲۰ مورد پاکسازی پل و ۹ کیلومتر نیز شانه سازی انجام داده اند.