شناسهٔ خبر: 74698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماهه ابتدای امسال صورت پذيرفت؛

صدور بیش از ۲۲۰۰ فقره پروانه عبور ترافیکی در استان گیلان

حمل سنگين رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اعلام این خبر گفت: در ۷ ماهه نخست امسال تعداد ۲ هزار و ۲۲۷فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای متقاضیان صادر شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، حسین رضایی اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱/۵درصد افزایش  داشته است.

رضایی در ادامه گفت: در راستای حفظ و حراست از راه و ابنیه ی فنی راه‌ها و نیز به‌منظور تامین ایمنی تردد و عدم بروز اختلال در تردد وسائط نقلیه در محورها، مشخصات بارهایی که نیاز به حمل شدن دارد باید به لحاظ ابعاد و وزن منطبق با مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشد.

وی با اشاره به این نکته که در برخی شرایط خاص نیاز به جابجایی محموله‌هایی با مشخصاتی خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها وجود دارد افزود: این مجموعه از بارهای خاص ملزم به دریافت پروانه عبور از  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه خاطر نشان كرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در سال گذشته نیز نسبت به صدور بیش از۳ هزار و ۴۰۰فقره پروانه ی عبور برای تردد بارهای ترافیکی در سطح محورهای استان اقدام  كرد.