شناسهٔ خبر: 74751 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن خبر داد

آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز

راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در آستانه بهره‌برداری از راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت: به منظور ساماندهی کریدورهای شرقی- غربی و تکمیل هرچه سریع‌تر خط‌آهن میانه- تبریز از روز گذشته عملیات ریلگذاری راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، عباس خطیبی با تاکید بر تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن میانه-بستان‌آباد گفت:‌ به زودی شاهد بهره‌برداری از این مسیر ریلی خواهیم بود.

وی ضمن اعلام این خبر از آغاز عملیات ریلگذاری حدفاصل بستان‌آباد تا تبریز خبر داد و افزود: با توجه به نقش این مسیر ریلی در ساماندهی و افزایش سرعت ترانزیت داخلی و بین‌المللی کالا و مسافر از روز گذشته عملیات بالاست‌ریزی، تراورس چینی و ریلگذاری در این بخش نیز آغاز شد.

خطیبی در تشریح اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بین‌المللی اظهار داشت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها احداث راه‌آهن میانه- تبریز را موجب ساماندهی و تسهیل تزانزیت کالا و مسافر دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از این مسیر ریلی موجب تحول در جا‌به‌جایی بار و مسافر در کریدورهای شرقی- غربی عبوری از ایران خواهد شد.

خطیبی تکمیل این بخش از راه‌آهن میانه- تبریز را منوط به تامین به موقع اعتبارات دانست و گفت: طبق‌ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال ۱۳۹۹ ریلگذاری بستان‌آباد- تبریز( ایستگاه خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر به اتمام خواهد رسید.