شناسهٔ خبر: 74770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان سمنان در تعطیلات پایانی ماه صفر

تردد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از تردد بیش از چهارمیلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیلات پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ، احسان منصورکیایی اظهار داشت : با توجه به نصب و بهره برداری از تعداد ۵۶ سامانه ترددشماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، آمار و اطلاعات تردد ثبت شده از چهارشنبه اول آبان لغایت روز جمعه دهم آبانماه امسال بیانگر تردد حدود ۴.۸۶۵.۰۰۰ خودرو در محورهای مواصلاتی استان بوده  که سهم وسایل نقلیه سنگین از این تعداد، هجده درصد است.

وي افزود:  پرترددترین روز در محورهای مواصلاتی استان در بازه زمانی مذکور، جمعه دهم آبانماه بوده که حـدود ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در مجموع محـورهای مواصلاتی استـان تردد داشتـه اند. همچنین تردد در روز مذکور نسبت به میانگین تردد روزانه مهرماه سال جاری (قبل از شروع تعطیلات اربعین) حدود پنجاه درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه تردد در باند شمالی بزرگراه امام رضا(ع) (محور مشهد-تهران) به‌دلیل سفرهای بازگشتی از حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) در روز مذکور بیش از دو برابر تردد باند جنوبی بزرگراه بوده است گفت :  از ظهر روز آخر تعطیلات تا ساعات پایانی آن، بدلیل افزایش تردد ناشی از بازگشت مسافران به مبدا، بیشترین ترافیک را در محورهای مواصلاتی استان شاهد بودیم. بطوریکه تردد در محورهای بزرگراهی استان در ساعت اوج روز مذکور به بیش از ۲۰۰۰ وسیله نقلیه هم رسیده است.