شناسهٔ خبر: 74788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

ماشين‌آلات مدرن نقش مؤثری در اجرای راهداري زمستاني دارند

برف روبی مدیر کل راهداری مازندران در نشست مشترک هماهنگی عملیات راهداری زمستانی گفت: ماشين‌آلات و تجهيزات به روز و مدرن راهداري می‌تواند در انجام به هنگام و مطلوب راهداری زمستانی نقش مؤثر و مهمی را ايفاء ‌نمايد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، به منظور تعامل و برنامه ریزی براي اجرای بهینه عملیات راهداری زمستانی و ايجاد ترددي ايمن ، پيوسته و روان در فصل زمستان ، نشست مشترک هماهنگی عملیات راهداری زمستانی با حضورمسئولان این اداره کل و فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان برگزار شد كه در این نشست عباسعلی نجفی عنوان نمود: ماشين آلات و تجهيزات به روز و مدرن راهداري مي تواند در انجام به هنگام و مطلوب راهداري زمستاني نقش مؤثر و مهمي را ايفاء‌ نمايد.

همچنين در اين نشست مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن قدرداني از حضور پر رنگ و هميشگي ماموران جان بر كف پليس راه ، نيروهاي امدادي هلال احمر و اورژانس در سطح محور هاي مواصلاتي ، هدف از اين نشست را آشنايي هر چه بيشتر با مسائل كاري و مشكلات راهداران در محورها عنوان نمود .

نجفی در ادامه افزود: ۳۳ اکیپ راهداری با ۳۲۰ نفر نیروی راهدار آماده اجرای طرح زمستانی هستند که برنامه ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راه های حوزه استحفاظی مازندران صورت پذیرفته و۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۲ راهدارخانه استان مستقر شده و راهدارخانه های استان نیز در حد امکانات موجود تجهیز شده اند.

وي از نگاه ويژه اين اداره كل به محورهاي برفگير و حساس استان از جمله محور كندوان ، هراز ، سوادكوه و ساري -  كياسر در فصل سرما اشاره و عنوان كرد : ذخيره سازي نمك ، تجهيز ماشين آلات راهداري ، استقرار اكيپ هاي ثابت با نيروهايي مجرب و با تجربه و مجهز كردن راهدار خانه ها  از جمله برنامه هاي اصلي اين اداره كل براي عمليات راهداري زمستاني در امسال است.

نجفی ضمن اشاره به حضور به موقع همه راهداران و پليس راه زمان حساس در محورهاي استان خاطر نشان ساخت: ما بايد با حضور به موقع و به جا خود ، از بروز حوادث ناگوار در محورهاي استان جلوگيري نماييم.

وی استفاده از تجهيزات اتوماتيك و ماشين آلات جديد راهداري زمستاني ، ذخيره سازي نمك و سوخت و تجهيز كليه راهدارخانه هاي واقع در نقاط برف گير استان را بخشي از اقدامات اين اداره كل  در زمينه عمليات راهداري زمستاني برشمرد و خاطر نشان ساخت: این اداره کل با برنامه ريزي مدون و بسيج نيروهاي راهداري و بكارگيري كليه ماشين آلات و تجهيزات راهداري آمادگي كامل براي مقابله با شرايط سخت را دارد.

سرهنگ علیرضا قدمی فرماندهي پليس راه مازندران نيز در سخناني ضمن تشكر و قدرداني از مهندس نجفی و مسئولان برگزار كننده اين نشست عنوان كرد : تعامل و همدلي همه دستگاهها به ويژه  راهداری و حمل و نقل جاده ای و پليس راه مي تواند عامل مهمي براي برقراري ترددي ايمن و روان در شرايط حساس زمستان باشد.

فرماندهي پليس راه مازندران ايمن سازي محورها را با نصب انواع علائم و خط كشي ضروري برشمرد و عنوان كرد: پيشگيري هميشه عامل مهمي در كاهش حوادث و اتفاقات غير مترقبه بوده ، از اين رو مي توان با تعامل و يك برنامه ريزي دقيق محورهاي پرترافيك استان را ايمن و آرام نمود .

گفتني است در اين نشست رؤساي ادارات تابعه و همچنين فرماندهان پاسگاه هاي پليس راه استان مشكلات و نظريات خود را براي آمادگي هرچه بيشتر عمليات راهداري زمستاني مطرح كردند.