شناسهٔ خبر: 74882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی خبر داد

جاده‌های مسدود شده ناشی از زلزله در میانه باز شد/ بازگشت اکثر مردم به خانه

اعلام زلزله سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی گفت: زلزله در ۹ نقطه جاده‌های شهرستان میانه منجر به ریزش کوه شد که با همکاری راهداری و پلیس راه استان پاکسازی شده و در حال حاضر تردد روان در جاده‌های استان جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کریمی نژاد سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی گفت: بر اثر زلزله در ۹ نقطه جاده های شهرستان میانه ریزش کوه اتفاق افتاد که با همکاری راهداری و پلیس راه استان پاکسازی شده و تردد در جاده‌های استان روان و عادی است.

آذربایجان روی خط لرزش
تا لحظه مخابره خبر ۱۷ پس لرزه دیگر استان آذربایجان‌شرقی را به لرزه درآورد. این پس لرزه‌ها در نیم ساعت اول در ساعت ۲و ۲۰ دقیقه به ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۲۵ دقیقه با بزرگی ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۳۹ دقیقه به بزرگی ۴.۳ ریشتر و ۲ و ۴۳ دقیقه به بزرگی ۲.۸ ریشتر، ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه به بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۴۹ دقیقه به بزرگی ۳ ریشتر، ۲ و ۵۶ دقیقه به بزرگی ۳ و ۹ ریشتر به مرکزیت ترکمنچای آذربایجان‌شرقی وقوع یافته است. از ساعت ۳ بامداد این پس لرزه‌ها همچنان ادامه داشته که بزرگ‌ترین آن به بزرگی ۴.۳ ریشتر در ساعت ۳ و ۲ دقیقه روی داده است. بعد از این پس لرزه، ساعت ۳ و ۷ دقیقه به بزرگی ۳.۳ ریشتر، ۳ و ۱۷ دقیقه با بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۲۹ دقیقه به بزرگی ۳.۷ ریشتر و از درساعات ۲ و ۳۲، ۲ و ۲۶، ۲ و ۲ و ۳۹ و ۲ و ۴۲ همگی به بزرگی ۲.۵ ریشتر پس لرزه‌های روی داده است.
بازگشت مردم به منازلشان
این زلزله که در بیشتر مناطق آذربایجان شرقی احساس شد، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود و شهروندان مناطقی که زلزله در آن‌ها احساس شده بود، به پارک‌ها و فضاهای باز پناه برده بودند. اکنون که پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۹ ریشتری میانه نیز رو به کاهش است، بسیاری از مردم که به بیرون از خانه‌ها رفته بودند به تدریج به منازل خود باز می‌گردند.
براساس گزارش‌های رسیده بیشترین خسارات زلزله در ۴ روستا از جمله در روستاهای ورنکش و ورزقان بوده است.

منصوری کارشناس اداره هواشناسی آذربایجان شرقی نیز گفت: بر اساس پیش بینی‌ها در سه روز آینده هوا در شهرستان میانه پایدار و بدون بارش خواهد بود.