شناسهٔ خبر: 74897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان :

ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن به‌زودی در استان گلستان آغاز می‌شود

حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهرهای استان در اين هفته خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، "حسین محبوبی " درگفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی در تازه ترین اقدام خود در حوزه مسکن طرح "اقدام ملی تامین مسکن " را در سطح ۱۰ استان کشور  آغاز كرده است که استان گلستان نیز جزو این طرح است.

وی شرایط متقاضیان در طرح مسکن ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این طرح چهار شرط اصلی تاهل فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین ، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه دار و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر لحاظ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خاطر نشان کرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن به غیر از تسهیلات بانک و امکان سپرده‌گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی از دیگر شرط های ثبت نام است و زنان خود سرپرست نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند دراین طرح نام نویسی کنند.

محبوبی  : وی تعهد مرحله نخست این طرح را در استان گلستان ۱۷۶۰ واحد دانست و افزود : از این تعداد ۱۰۰۰ واحد در گرگان ، ۲۰۰ واحد در گنبد ، ۲۰۰ واحد در بندر ترکمن ، ۶۰ واحد در آق قلا و۳۰۰ واحد در آزادشهر می باشد و این تعداد در مرحله بعدی طرح افزایش ودر صورت حل شدن مسکن زمین، تعداد شهرهای بیشتری را در استان در بر خواهد گرفت .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان میزان تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵ میلیون تومان و نرخ سود بازپرداخت آن را ۱۸ درصد اعلام و افزود: دراین طرح دوره ساخت خانه‌ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می‌شود که دوره زمانی باز پرداخت آن حدود ۱۰ سال است.

این مقام مسئول افزود: زمین‌های دولتی که در اختیار این طرح قرار گرفته با قیمت تمام شده به متقاضیان عرضه می‌شود و تصریع کرد: البته متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که خودشان برای ساخت خانه، زمین دارند ، در اولویت قرار خواهند گرفت ، چرا که زمین های دولتی در اختیار این طرح محدود است.

وی ادامه داد: اگر مقدار متقاضیان مسکن ملی از سهمیه در نظر گرفته شده بیشتر باشد اولویت بندی از طریق قرعه کشی رایانه ای انجام می‌شود.

محبوبی بیان داشت: سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به‌زودی رونمایی و اعلام عمومی می‌شود.