شناسهٔ خبر: 74933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه ۹۳ درصد رشد داشت

کامیون سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۶۸۹ هزار و ۵۸ تن کالادر هفت ماهه امسال از طریق پایانه مرزی میرجاوه به خارج کشور خبر داد و افزود: صادرات این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹۳ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: افزایش صادرات از این پایانه مرزی نشان از اهمیت آن و تاثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

وی گاز مایع، میلگرد، هیدروکربن و حلال را از عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و گفت: این پایانه مرزی از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است به طوری که با برنامه ریزی و استفاده از فرصت های در نظر گرفته شده در چهارچوب همکاری و توافقنامه های فی مابین، سود سرشاری عاید کشور خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از واردات ۹۴ هزار و ۸۷۱ تن کالا در هفت ماه سال جاری از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور خبر داد و افزود: برنج، انبه، کنجد و گوشت عمده کالاهای وارداتی این پایانه مرزی را در هفت ماه سالجاری تشکیل دادند.

کرد بیان کرد: مجموع ترانزیت انجام شده در پایانه مرزی میرجاوه نیز در این مدت ۱۷۷ هزار و ۱۷۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴۴ هزار و ۱۹۰ تن افزایش ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

وی در پایان به اشاره به موقعیت ویژه مرز زمینی رسمی میرجاوه افزود: تردد ۲۷۲ هزار و ۴۲۷ مسافر در هفت ماهه امسال در پایانه مرزی میرجاوه ثبت شده که با افزایش ۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از اهمیت این پایانه مرزی به ویژه در طرح تردد زائرین خارجی دارد.