شناسهٔ خبر: 74935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۲ درصدی تناژ حمل کالا در بخش حمل‌ و نقل کالای جاده‌ای در مازندران

نصيري معاون حمل ونقل جاده اي مازندران از رشد ۲ درصدی تناژ حمل کالا در بخش حمل‌ و نقل کالای جاده‌ای دراستان طي هفت ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، علی نصیری اظهار داشت: خوشبختانه با تعامل صورت گرفته در حوزه حمل و نقل بار در استان میان رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا شاهد رشد ۲ درصدی تناژ حمل انواع کالا از استان به سایر نقاط کشور در هفت ماهه امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در استان هستیم.

معاون حمل و نقل اداره  كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان مازندران، میزان تناژ حمل کالا در این مدت را ۱۰ميليون۱۳۱هزار و ۸۴۰تن ، از استان مازندران به ساير نقاط كشور اعلام  نمود.

وی تعداد بارنامه هاي مصرفي هفت ماهه امسال  را۷۷۵ هزارو ۹۴۱فقره ذكر نمود . که با این احتساب و با تلاش بیشتر برای کنترل و نظارت بر حمل حمل کالا و یافتن راهکارهای افزایش صدور بارنامه می‌توان از درآمد حاصله در توسعه راه‌ها و افزایش ایمنی استان بهره گرفت.

وی در ادامه افزود : با کنترل و نظارت بیشتر برای شناسایی مراکز تولید بار و نیز شناسایی مراکز و استقرار یا پوشش شرکت حمل و نقل در آن مراکز ،ضمن مساعدت با صاحبان کالا برای حمل بار طبق ضوابط و با بارنامه از جابه‌جایی کالا بدون بارنامه نیز جلوگیری خواهد شد.

نصیری عمده كالا ي جابجا شده از استان را شن وماسه، ذرت دامي، جو ، بنزين معمولي، گازوييل، ساير فرآورده هاي لبنياتي، جو خوراكي ، سيمان كيسه اي،  روغن نباتي مايع خوراكي،  سيمان فله اي و ساير عنوان کرد.

معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان مازندران خاطر نشان كرد :۱۲۹شركت حمل ونقل و شعبات در سطح استان مازندران فعال مي باشند واين استان داراي ۷انجمن صنفي كارفرمائي شركتهاي حمل ونقل كالا ويك كانون انجمن صنفي كارفرمائي شركتهاي حمل ونقل كالا و يك كانون انجمن صنفي كارگري  رانندگان ويك اتحاديه حمل بارو۱۱انجمن صنفي كارگري رانندگان وسائط نقليه كالاي جاده ا ي است.