شناسهٔ خبر: 74957 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور:

بخش دیگری از کریدور بزرگراهی غرب کشور به بهره‌برداری رسید

افتتاح جاده مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور خبر داد: ۶ کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان آذربایجان غربی محدوده ارومیه تا میاندوآب زیر عبور قرار گرفت و حدود ۱۲ کیلومتر دیگر نیز به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا خرمی با تاکید بر اهمیت کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: تکمیل شدن این کریدور نقش مهمی در اتصال جنوب به شمال کشور دارد و از آنجا که خطه زاگرس در غرب کشور یکی از مهمترین مناطق کهن و با تمدن غنی ایران است، تکمیل شدن این کریدور علاوه بر توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و توسعه صنعت گردشگری را نیز به همراه دارد.

خرمی طول کل کریدور بزرگراهی غرب کشور را ۱۴۸۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در استان آذربایجان غربی واقع شده است که با تکمیل شدن آن اتصال استان آذربایجان غربی به استان‌های همجوار با سهولت و ایمنی بیشتر  میسر خواهد بود.

مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور از افتتاح ۶ کیلومتر از این کریدور در استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این بخش در محدوده ارومیه تا میاندوآب با عرض ۱۱ متر و با هزینه ۸ میلیارد تومان احداث شده است.

وی ادامه داد: ۱۲.۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه نیز محدوده حیدرآباد تا سد حسنلو مراحل نهایی تکمیل را طی می‌کند و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی پیشرفت فیزیکی کل کریدور را ۵۵ درصد اعلام کرد و گفت: تکمیل شدن این محور موجب سهولت جا‌به‌جایی بین استان‌های شمال غرب با جنوب غرب خواهد بود و تسهیل در ترانزیت کالا و مسافر از کشورهای ترکیه و عراق به سمت آب‌های آزاد از طریق ایران از دیگر مزایای بهره‌برداری از آن محسوب می‌شود.