شناسهٔ خبر: 74963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

تعریف ۶۵ پروژه برای بازسازی خسارت های ناشی از سیل در راه های خوزستان

سیل جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از تعریف ۶۵ پروژه برای بازسازی خسارت های ناشی از سیل در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: در سیل خوزستان ۲ هزار و ۱۰۴ کیلومتر از راه ها خسارت دیده و ۸۵۷ کیلومتر از راه های استان به دلیل سیل مسدود شدند .

وی افزود: علاوه بر خسارت وارد شده به راه های استان به یک هزار و ۱۰۳ ابنیه فنی، ۵۰۰ مترمربع ساختمان راهداری و ۳۶ دستگاه ماشین آلات خسارت وارد شد که جمع خسارت وارده  بیش از ۸۵۳ میلیارد تومان برآورد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: پس از سیل برای بهسازی راه های شریانی ۱۲۶ میلیارد تومان و برای راه های روستایی و فرعی ۱۰۵میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۸۰ درصد ابلاغ شد.

بهرامی نیا اذعان کرد: در مجموع برای بازسازی خسارت های ناشی از سیل به محورهای استان(راه و ابنیه فنی) ۶۵ پروژه تعریف شد که از این تعداد ۲۱ پروژه فعال، ۱۵ پروژه در حال انعقاد قرارداد، ۲۴ پروژه در حال تجدید مناقصه و ۵ پروژه در دست مطالعه و برآورد است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه ها در حوزه راه های اصلی ۲۱۱ کیلومتر لکه گیری و ۸۱ کیلومتر نیز روکش آسفالت می شود. همچنین کار بهسازی و بازسازی ۷۶ کیلومتر راه روستایی و لکه گیری و روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: همچنین در قالب پروژه های مذکور تعداد ۱۴۰ دستگاه ابنیه فنی احداث می  شود و نسبت به تعمیر  ۶۸ دستگاه نیز اقدام خواهد شد.