شناسهٔ خبر: 74964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لکه‌گیری راه‌های شهرستان مشگین شهر با آسفالت گرم و سرد

شانه سازي رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مشگین شهر از لکه‌گیری راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان با ۱۲۰۰ تن آسفالت گرم و سرد خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، فرج پور در بازدید از محور مشگین شهر- پارس آباد با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی جاده و بهسازی راههای روستایی از اولویت های مهم راهداری و وظایف راهداران است افزود: راهداران با استفاده از هزار و ۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم مسیر راههای اصلی ،فرعی و روستایی این شهرستان را لکه گیری کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش تصادفات جاده ای ۱۳ کیلومتر ازجاده های این شهرستان روکش اسفالت شده است اظهار کرد: برای جلوگیری از خروج وسیله نقلیه از مسیر ۵۰ کیلومتر شیار لرزاننده و هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی این شهرستان نصب شده است.

شانه‌سازي  ۱۲۰۰ كيلومتر راه

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهردر ۷ ماهه امسال  از تسطیح ،رگلاژ ،تیغ زنی و شن ریزی هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راههاهی اصلی، روستایی ،خاکی و شنی در شهرستان مشگین شهر خبرداد و بیان کرد: در مدت یاد شده راهداران پرتلاش این شهرستان ۷۰۰ کیلومتر ریزش برداری انجام داده و ۱۸۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح کردند.

نصب ۱۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی در سطح راهها

فرج پور زهکشی ۲۰۰ متر از پیچ احمد بیگلو وجاده هریس را یاد آور شد و تصریح کرد:در جهت ارتقای ایمنی راهها ۱۱۵ عدد مخروط ایمنی و هدایت کننده و هزار و ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی جدید در سطح جاده های شهرستان مشگین شهر نصب شده است.

توزيع بيش از ۱۲۰۰ حلقه لاستیک به نرخ دولتی

وی در جهت رفع نیاز رانندگان و جلب رضایت آنها از توزیع یک هزار و ۲۹۲ حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه ای بین رانندگان شهرستان مشگین شهر خبرداد و خاطر نشان کرد:برای دید بهتر رانندگان و مترددین در جاده ۲۴۰ متر مربع علایم و بنر های اطلاعاتی و ۳۱۰عدد بازتاب ایمنی توسط راهداران نصب و همچنین ۱۰۵ عدد از تابلوهای فرسوده و معیوب از سطح جاده های این شهرستان جمع آوری شده است.

فرج پور نصب و ترفیع ۲۲۵ عدد از شاخه گاردریل ها، نگهداری روشنایی تونل ازادگان و ۳۵۰ عدد از چراغ های چشمک زن ، رنگ آمیزی هزار و ۱۵۰ متر از سرعتکاهها و همچنین اصلاح ۲ هزار متر مکعب از شیب شیروانی بزرگراه را از مهمترین اقدامات راهداران در ۷ ماهه امسال برشمرد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری هزار و ۲۸۰ کیلومتر از راه های ارتباطی رابر عهده دارد گفت: راهداران زحمتکش این شهرستان  جهت صیانت و حفاظت از حریم راهها بعنوان سرمایه ملی به صورت  شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستد.