شناسهٔ خبر: 74995 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی خبر داد؛

هشدار آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی

طغیان رودخانه خرم رود سازمان هواشناسی در اخطاریه ای از بارندگی شدید در استان های کشور خبر داد و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه ای که امروز ۱۹ آبان منتشر کرده است با اعلام اینکه بارندگی شدید در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، هشدار داد.

در این اخطاریه آمده است: زمان شروع رخداد بارندگی شدید ۱۸ ابان بوده و نوع مخاطره نیز شاملِ رگبار شدید باران در برخی نقاط همراه با رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و مواج شدن دریاست.

بنا براعلام سازمان هواشناسی کشور منطقه اثر این رخداد، پاره ای از مناطق هرمزگان و سواحل آن، خلیج فارس و جزایر آن، تنگه هرمز و غرب دریای عمان است.

سازمان هواشناسی اثر مخاطره را شاملِ آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، متلاطم شدن دریا همراه با بارندگی شدید، اختلال در تردد دریایی و آسیب به تاسیسات دریایی عنوان و توصیه کرد: شهروندان در مناطق مستعد احتیاط لازم هنگام تردد، عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی کوچک و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار  دهند.