شناسهٔ خبر: 75007 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پرونده ابرار(۱)/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی:

۱۲۰ کیلومتر از طرح «ابرار» آماده بهره‌برداری است/ ارتقا ایمنی و رفاه روستاییان برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی و دامی

اورجعل علیزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه «۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹۳ پروژه سهم استان آذربایجان شرقی در طرح ابرار است»، گفت: تاکنون روسازی و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر بالغ بر ۴۵ درصد پروژه‌ها در قالب طرح ابرار انجام و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

اروجعلی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح «ابرار» (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرای طرح «ابرار» از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به استان‌ها، ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹۳ پروژه سهم استان آذربایجان شرقی شد.

وی افزود: در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی، اقدامات به دو فاز، شامل تکمیل پروژه‌هایی با قابلیت انجام رویه آسفالتی تا پایان سال به طول ۱۵۰ کیلومتر در فاز اول و انجام پروژه‌های نیازمند به عملیات زیرسازی به طول ۱۰۰ کیلومتر در فاز دوم تقسیم شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: اکثر پروژه‌های راه روستایی طرح «ابرار» در شهرستان‌های اهر، هوراند، کلیبر، ورزقان، خدا‌آفرین، هریس، مرند، هشترود، چاراویماق و سراب تعریف شده و تاکنون روسازی و آسفالت  ۱۲۰ کیلومتر از ۲۵۰ کیلومتر بالغ بر ۴۵ درصد پروژه‌ها انجام و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

علیزاده با بیان اینکه «۵۵ درصد پروژه‌ها نیز در مرحله زیرسازی قرار دارند و از پیشرفت ۳۵ درصدی برخوردار هستند»، گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی در مرحله سردسیر قرار دارد، پروژه‌های راه روستایی با سرعت مطلوبی در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های راه روستایی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: هزینه اجرای هر کیلومتر راه روستایی در استان ۲۵۰ میلیون تومان محاسبه شده و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه و ۱۰ میلیارد تومان از فصل تهیه قیر ابلاغ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در جریان بازدید رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در روز شانزدهم آبان از استان گفت: مقرر شد در راستای تکمیل طرح «ابرار» الباقی اعتبارات توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی تخصیص یابد.

علیزاده خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ابرار نه تنها شاهد ارتقا ایمنی در راه‌های روستایی استان آذربایجان شرقی به واسطه لحاظ کردن استاندارد‌های ایمنی راه‌ها خواهیم بود، بلکه به منزله ایجاد بستر مناسب برای تردد ایمن و روان، اقتصاد روستا و رفاه روستاییان برای جابجایی محصولات کشاورزی و دامی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.