شناسهٔ خبر: 75012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری هفتاد و پنجمین جلسه شورای مسکن مازندران

جلسه استانداري هفتاد و پنجمین جلسه کارگروه شورای مسکن با حضور استاندار مازندران ، سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران ، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر دستگاه های خدمات رسان با هدف بررسی موانع و مشکلات مسکن مهر برگزار شد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران ،  حسین زادگان استاندار مازندران در این نشست اظهار امیدواری نمود با پیگیری و تلاش همه دستگاههای خدمات رسان و اداره کل راه و شهرسازی شاهد به سرانجام رسيدن پروژه هاي مذكور باشيم.

حسین زادگان اظهار داشت: با توجه به پيشرفت فيزيكي پروژه هاي مسكن مهر در استان بايد با همت و تعامل دستگاه هاي زير بنايي استان خدمات شهري و زير بنايي پروژه هاي مذكور نيز هر چه زودتر اجرايي شود

  استاندار مازندران در ادامه تصريح كرد: مسكن دغدغه اصلي و ابتدايي براي هر خانواده اي محسوب شده ، از اين رو بر طرف كردن اين مسئله توسط خدمتگزاران مردم در دولتها مي تواند عاملي مهمي در جهت تعامل ، همدلي و اعتماد  مردم به آن دولت باشد.

سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازي مازندران نيز در اين نشست در خصوص همکاری و تعامل دستگاه هاي خدمات رسان با دست اندرکاران طرح مسکن مهر گفت: طي جلسات منظم و پيگيري هاي مجدانه مسؤلين امر بسياري از مشكلات با همفكري دستگاه ها مرتفع شده است.

مدیر کل راه و شهرسازي مازندران با بيان اينکه در شوراي تامين مسکن استان و کميته هاي فني آن به طور منظم تشکيل و مشکلات مربوط به مسکن مهر طرح و پيگيري مي شود تصريح نمود : انشااله با تعامل و همدلی تمامی دستگاههای مرتبط با مسکن مهر بتوانیم پروژه مسکن مهر را هرچه سریعتر به سرانجام برسانیم .

همچنین دراین نشست باعنايت به تاكيد وزير محترم راه و شهرسازي درخصوص اتمام عمليات ساخت پروژههاي مسكن مهر و حل مشكلات آن تا پايان سال جاري، مقرر گرديد سازمان مديريت و برنامه ريزي استان طي مكاتبهاي با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، درخصوص تامين و تخصيص اعتبار مورد نياز مطابق مصوبات هيات وزيران (آئين نامه اجرايي بند ب تبصره ٨ ماده واحده قانون بودجه سال ٩٨) براي پروژههاي مذكور اقدام عاجل بعمل آورد. در راستاي تحقق اعتبارات سهم وزارت راه و شهرسازي و بخشنامه سازمان ملي زمين و مسكن مبني بر تصويب طرح و اعتبار مورد نياز خدمات مرتبط

زير بنايي و روبنايي پروژه هاي مسكن مهر باقيمانده در شوراي فني استان، مقرر گرديد دستگاههاي خدمات رسان نسبت به ارائه مستندات لازم به كميته فني استان اقدام نمايند.

در پایان جلسه با توجه به عدم رعايت نرخ سود دوران مشاركت از سوي بانك تجارت استان براي پروژه هاي مسكن مهر سارويه ساري،(با وجود مكاتبات و دستور صريح هيات مديره بانك مذكور) مقرر شد اداره كل راه و شهرسازي نسبت به تنظيم نامه با امضاء استاندار به عنوان مدير عامل بانك تجارت كشور جهت كاهش نرخ سود دوران مشاركت به ٧ %برابر ضوابط مسكن مهر و پيگيري موضوع تا حصول نتيجه اقدام نمايد .