شناسهٔ خبر: 75015 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

به دستور رییس جمهوری ۱۷ پروژه عمرانی در استان یزد افتتاح شد

دستاورد سفر ۲۵۰۰۰ میلیاردی روحانی برای یزدی‌ها

افتتاح ۱۷ پروژه عمرانی توسط وزیر راه و شهرسازی در استان یزد وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان یزد ۱۷ پروژه عمرانی را به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ‌روز یکشنبه، ۱۹ آبان‌ماه به‌منظور افتتاح چندین طرح عمرانی به استان یزد سفر کرد. سفری كه بخشی از سفر رییس‌جمهوری به یزد برای افتتاح طرح‌هایی به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال به شمار می‌رفت.

اسلامی مطابق برنامه همچون سایر وزیران کابینه به نقاطی از استان سفر و طرح‌های مهمی را افتتاح کرد. او نخست از قطعه ۲۴ کیلومتری بزرگراه تازه‌تاسیس یزد-طبس بازدید کرد و پیش از افتتاح این قطعه در جمع مردم خرانق از ضرورت فراهم کردن لوازم و وسایل رفاه مردم و توسعه جاده‌های کشور سخن گفت.

وزیر راه و شهرسازی سپس به میانه این بزرگراه تازه تاسیس رفت و پس از پاسخ به سوالات خبرنگاران، این محور مهم را افتتاح کرد.

اسلامی همچنین ۲۴ کیلومتر از بزرگراه اردکان-چوپانان و ۱۴ کیلومتر از بزرگراه هرات-شهربابک را افتتاح کرد تا بدین‌ترتیب، هشت درصد به شبکه بزرگراهی استان افزوده شود. براساس اعلام مسئولان استانی، آماده‌سازی این ۶۲ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال ممکن و میسر شده است.

او سپس به میبد رفت و با حضور در ایستگاه راه‌آهن این شهر محور دوم ریلی رخش-میبد را که برای ساخت آن شش هزار میلیارد ریال اعتبار مصروف شده است، افتتاح کرد؛ در اهمیت بهره‌برداری از این پروژه ذکر این نکته کافی است که با این افتتاح، ظرفیت جابه‌جایی مسافر تا دو میلیون و ظرفیت جابه‌جایی بار تا ۳۰ تن در سال افزایش می‌یابد. افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری تا ۱۶۰ و قطارهای باری تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، ایجاد ۱۵۵ شغل مستقیم و افزایش بار محوری از ۲۲ به ۳۰ تن از دیگر مزایای اجرای این پروژه ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی سپس ایستگاه راه‌آهن شهرستان میبد را با ترن‌ست به مقصد یزد ترک کرد تا با حضور در ایستگاه راه‌آهن مرکزی شهر یزد، مهیای ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس‌جمهور، ارائه گزارش طرح‌های آماده افتتاح و اقدامات وزارت راه و شهرسازی در این استان شود.

او البته در طول سیر ۲۰ دقیقه‌ای قطار در این مسیر با همراهی مدیرعامل شرکت راه‌آهن به سوالات تعدادی از خبرنگاران محلی نیز پاسخ گفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم در ایستگاه پایانی این سفر، از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانس، گزارشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در استان یزد را به رییس‌جمهوری و مردم این استان ارائه کرد و از روحانی اجازه خواست تا فرمان افتتاح ۱۷ پروژه مهم توسعه استان به ارزش هشت هزار میلیارد ریال را صادر کند و رییس‌جمهوری نیز این فرمان را صادر کرد تا پایان این سفر یک‌روزه آغازی بر حرکت پرشتاب توسعه در استان یزد باشد.