شناسهٔ خبر: 75109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل جاده ای فارس:

تردد ۲۰۸ میلیون خودرو در جاده‌های فارس

تردد مدیرکل حمل و نقل جاده ای فارس در خصوص تحلیل داده های تردد در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در راههای فارس گفت: بر اساس۱۲۶ سامانه ترددشمار فعال در محورهای استان بیش از ۲۰۸ ميليون تردد از انواع وسایل نقلیه در استان به ثبت رسیده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۶درصد رشد داشته و در جايگاه پنجم تردد كشور(۶درصد تردد کل كشور) پس از استان هاي تهران، مازندران،البرز و گيلان قرار دارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس، علیرضا سیاهپور ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال تردد مبادی ورودی استان ۱۱ ميليون و ۹۰هزار تردد و میزان تردد مبادی خروجی استان ۱۰ميليون و ۹۹۰هزار بود و محورهای شیراز – مرودشت و بالعکس، کمربندی های اکبرآباد و پل فسا، شیراز - سپیدان و بالعکس  بیشترین میانگین تردد روزانه در سال گذشته را داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تاکید کرد: در نيمه نخست سال جاري، تردد وسایل نقلیه سنگین محورهای فارس، حدود ۲۸ میلیون(۱۳درصد تردد سنگين كشوري) بود كه جايگاه چهارم كشوري پس از استان هاي تهران، اصفهان و مركزي را دارد و محورهای  شیراز- مرودشت(رفت و برگشت)، صفاشهر-سورمق (رفت و برگشت) و آباده-سورمق به ترتیب بالاترین میزان تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: محور شیراز- مرودشت (رفت و برگشت) با بیش از ۴۶ هزار تردد روزانه، پرترددترین محور و ساعت ۱۱ الی ۱۲روزهاي چهارشنبه زمان اوج ترافیک این محور بود.

مهندس سیاهپور تشریح کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری از كل ميزان تردد ۸۷ درصد سواري و وانت، ۲درصد اتوبوس و مابقي انواع وسيله نقليه سنگين بوده است.

وی ادامه داد: در پايش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف، تعداد ۳۸۲هزار تخلف از سرعت غيرمجاز صورت گرفته است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۷درصد كاهش يافته و بيش‌ترين كاهش تخلف در محورهاي شيراز-اصفهان(۴۳درصد) و شيراز-بوشهر (۵۵درصد) و بالاترين افزايش تخلف در محور شيراز-ياسوج(۶۳درصد) ثبت شده است.