شناسهٔ خبر: 75111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:

۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در سطح استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

نصب گاردريل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از بهره برداری ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی پروژه های راهسازی با اعلام این خبر افزود: پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به سه دسته بزرگراهی، راه اصلی و راه روستایی تقسیم شده است شامل ۵۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۶.۵ کیلومتر راه اصلی و ۳۳ کیلومتر راه روستایی در سطح استان اردبیل به میزان ۱۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی گفت : قطعاتی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده و در نظر داریم تا پایان ماه جاری و سفر رئیس جمهور مابقی را به اتمام برسانیم. دستاورد اقداماتی که از سال گذشته آغاز گردیده موجب شده تا پروژه‌های حیاتی متعددی آغاز شود و در سفر رئیس جمهور اردبیلی‌ها با ارمغان ارزنده‌ای روبه‌رو ‌شوند.

معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث بزرگراه‌ها شامل سه پروژه اصلی اردبیل- مشگین شهر، رضی – امیر کندی و اردبیل- سرچم بوده و برای بهره‌برداری از این پروژه ها ۲۰۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پروژه محور اردبیل- مشگین شهر در اصل اردبیل- مشگین شهر- اهر است، گفت: از طول این مسیر تا سه‌راهی صحرا در گذشته انجام شده و مابقی به طول ۴۳ کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است.

یوسف‌زاده افزود: از این میزان نیز در ۲۵ کیلومتر زیرسازی تکمیل شده و لایه اول آسفالت نیز به اتمام رسیده و لایه دوم آسفالت نیز ۷ کیلومتر باقی مانده است و همزمان نصب گاردریل و علائم جاده نیز در بخش‌هایی به اتمام رسیده است و با ۸۸ میلیارد تومان اعتبار ملی به بهره‌برداری خواهد ‌رسید.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۸ کیلومتر از این جاده در حد فاصل سه‌راهی مشگین‌شهر و ارباب کندی باقی می‌ماند که تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد جاده رضی- امیرکندی نیز گفت: این محور با اعتبار ۴۹ میلیارد تومان اجرا شده و در بخشی از جاده در محدوده روستای برگ چای، قوس‌های خطرناک با تصادفات بالا داشتیم که واریانت به طول ۷ کیلومتر اجرا شد و لایه اول آسفالت آن نیز به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به نصب گاردریل در بخشی از محدوده ذکر شده افزود: به دلیل شرایط جوی و توقف عملیات عمرانی این احتمال وجود دارد که جاده در سفر رئیس جمهور با لایه اول آسفالت به بهره‌برداری برسد.بعد از عید ۹۹ لایه دوم آسفالت نیز اجرا می‌شود.

یوسف زاده با بیان اینکه چهار بانده اردبیل- سرچم نیز با هزینه کرد ۶۶.۵ میلیارد تومان تا روستای کرگان آسفالت شده و آماده افتتاح است اظهار کرد: در محدوده روستای آراللو مشکل جابه‌جایی تاسیسات برق و آب و گاز را داریم که در چند سال اخیر بارها در جلسات مطرح شده و امید می‌رود مشکل آن برطرف شود.

وی افزود: سخت ترین بخش جاده سربالایی بودالالو به طول ۴ کیلومتر است که تلاش کردیم تا قبل از زمستان به اتمام رسیده و تا ۱۰ روز آماده بهره‌برداری می باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روحیه عملگرای استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان موجب شده تا استان اردبیل طی ماه‌های اخیر با حجم قابل توجهی از پروژه‌های راه‌سازی مواجه شود نیازی که در گذشته مغفول بود.