شناسهٔ خبر: 75118 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همکاری شهرداری تهران برگزار می‌کند

دوره آموزشی آشنایی با سیستم اطفاء حریق آبی

پوستر دوره آموزشی آشنایی با سیستم اطفاء حریق آبی به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری شهرداری تهران ۳ و ۴ آذر در مرکز تحقیقات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دوره آموزشی آشنایی با سیستم اطفاء حریق آبی به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری شهرداری تهران به مدت دو روز و در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه در محل آن مرکز برگزار خواهد شد.

سرفصل‌های این دوره آموزشی شاملِ مقدمه‌ای بر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و ضوابط اسپرینکلر در مبحث، انواع سیستم‌های اسپرینکلر، طبقه‌بندی مکان‌ها با توجه به خطر، جانمایی و فاصله بین اسپرینکلرها، فاصله اسپرینکلرها از موانع، ترکیب و پیکربندی شبکه لوله‌کشی، مفاهیم هیدرولیک، تئوری محاسبات هیدرولیکی و حل مساله نمونه است.

از دیگر سرفصل های این دوره می توان به اصول طراحی سیستم‌های لوله ایستاده و شیلنگی آتشنشانی، الزامات سیستم‌های لوله ایستاده آتشنشانی، انواع سیستم آویز و مقید کردن شبکه لوله‌کشی، سخت افزار و اجزای سیستم، آزمون‌های پذیرش سیستم، و الزامات مربوط به نصب سیستم‌های لوله ایستاده آتش‌نشانی اشاره کرد.

هزینه ثبت نام برای داوطلبان آزاد ۴۰۰ هزار تومان و برای آتش‌نشانان و اعضای نظام مهندسی ساختمان ۳۰۰ هزار تومان است و بنا بر اعلام برگزارکنندگان این دوره آموزشی برای شرکت‌کنندگان در آزمون، گواهینامه معتبر و ارتقای پایه نظام مهندسی برای اعضا، صادر می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این دوره به نشانی workshop.bhrc.ac.ir مراجعه کنند.

گفتنی است این دوره آموزشی به مدت دو روز و در روزهای ۳ و ۴ آذر از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.