شناسهٔ خبر: 75127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

وظیفه استان تهران ۶۲ هزار واحد مسکونی/ سهم ۲۵ درصدی استان در طرح اقدام ملی مسکن

نگهبان برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قریب به ۶۲ هزار واحد است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان در یک جلسه ۶ ساعته با مدیران حوزه مسکن و بازآفرینی و ۶ منطقه شهرستانی استان تهران برنامه ابلاغی ۶۱ هزار و ۹۳۷ واحد در استان تهران اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن و رضایت مردم گفت: بازشماری سریع املاک و تک برگی شدن اسناد در اولویت وظایف حوزه املاک و حقوقی و ادارات ۶ منطقه شهرستانی است و این پیش زمینه و اساس معوض زمین در طرح اقدام ملی تولید مسکن است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد برنامه اقدام ملی در کشور مرتبط با استان تهران است ، گفت: تمام مناطق استان تهران موظف به ارائه پیشنهادات در حوزه زمین برای پروژه های اقدام ملی هستند که طی همین جلسه انجام شده است و بررسی مغایرتها و سایر امور پیگیری جزء وظایف شهرستانها است که جزء اصلی ترین تکالیف اصلی روسای حوزه مسکن و ادارات شهرستانی است.

وی در ادامه تصریح کرد : وظیفه استان تهران تولید مسکن مشارکتی به میزان ۲۹۵۰ واحد مسکونی ،تامین زمین برای اقشار ویژه به میزان ۱۰۰۰ واحد، تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت به میزان ۱۹۸۷ واحد، واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه ها به تعداد ۵۰۰۰ واحد است.

نگهبان افزود: استفاده از ظرفیت های بانکی به میزان ۴۷۰۰۰ واحد تسهیلات و سایر موارد پیشنهادی این اداره کل ۴۰۰۰ واحد است که در مجموع ۶۱ هزار و ۹۳۷ واحد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: شهروندان استان تهران که مشمول ۴ مورد شرایط احراز متقاضیان جهت بهره مندی از تسهیلات طرح اقدام ملی تولید مسکن هستند، می توانند از زمان باز شدن سایت مذکور نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمایند و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به جد پی گیر این امر به عنوان یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه وشهرسازی است.