شناسهٔ خبر: 7513 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جهانگیریان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

هسا طرح و نقشه آنتونف بازنگری شده را به سازمان هواپیمایی ارسال کرد / آنتونف جدید راه طولانی برای اخذ مجوز تولید دارد

علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب تولید آنتونف ۱۴۰ گفت: هسا طرح و نقشه آنتونف بازنگری شده را به سازمان هواپیمایی ارسال کرد اما آنتونف جدید راه طولانی برای اخذ مجوز تولید دارد.

علیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص تولید یا توقف تولید آنتونف ۱۴۰ در کشور گفت: این نوع هواپیما دیگر در ایران تولید نشده و خط تولید آن متوقف شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اظهارات مدیرعامل هسا (هواپیماسازی ایران) که از عدم توقف تولید آنتونف ۱۴۰ خبر داده بود، افزود: من بعدا با مدیرعامل این شرکت صحبت کردم و علت این سخنانش را جویا شدم که گفت "منظور من از عدم توقف تولید آنتونف ۱۴۰، عدم توقف اجرای این طرح در آینده است و ممکن است بعدها با بازنگری در ساختار این نوع هواپیما، تولید آنتونف را از سر بگیریم".

وی تأکید کرد: از نظر سازمان هواپیمایی، "تولید" و "پرواز" آنتونف ۱۴۰ متوقف است و هواپیمایی هم که شرکت هسا مدعی ساخت آن در آینده است، طرح و نقشه تولیدش به سازمان هواپیمایی ارسال شده که به نظرم هنوز راه طولانی برای صدور مجوز تولید آن باید پیموده شود.

چندی پیش محمد سیرتی مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) از ادامه تولید آنتونف ۱۴۰ خبر داد که از سوی جهانگیریان تکذیب شد./

نظر شما