شناسهٔ خبر: 75142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سوار در شهرستان فراهان اجرا شد

كلاه ايمني همایش ارتقای ایمنی راکبان موتور سوار با حضور ۱۵۰ موتورسوار در شهرستان فراهان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی،  در مراسمی كه با همکاری دستگاههای ذیربط، پلیس راه، بخشداری و نیروی انتظامی شهرستان فراهان طرح ارتقاء ایمنی راکبیان موتور سوار برگزار شد امیری معاون حمل و نقل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر تولید موتور سیکلت درکشور روند صعودی بخود گرفته ، لازم و ضروری است که استفاده ازکلاه ایمنی وضرورت استفاده ازآن دربین موتورسواران به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی اشاره کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سوار در این استان در مناطق مختلف با ارائه ۱۱۰۰۰ کلاه ایمنی و شبرنگ در بین موتور سواران توسط اداره ایمنی و ترافیک آموزش داده شده است .

وی در ادامه افزود:  تلفات ناشی از حوادث این وسیله نقلیه به دلیل عدم استفاده ازکلاه ایمنی آماربالایی دارد به طوری که در ۷ ماهه نخست امسال ۹ درصد ازکل فوتی های استان مرکزی موتورسواران بودند که این امر ضرورت توجه راکبان موتورسوار را به استفاده ازکلاه ایمنی ورعایت قوانین عبورومرور را بسیارپررنگ می کند.

در همین راستا ازابتدای سال تاکنون طی شش دوره آموزشی بیش از۶۵۰کلاه ایمنی در روستاها و شهرک صنعتی توسط اداره ایمنی وترافیک دربین موتورسواران استان توزیع شده است .