شناسهٔ خبر: 75144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از پل باقرآباد بخش جعفریه استان قم

شکوری رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های استان قم گفت: پل باقرآباد بخش جعفریه استان قم احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، عباس شکوری در اين رابطه اظهار داشت: با هزینه‌ای افزون بر شش میلیارد ریال و دربازه زمانی کمتر از شش ماه، پل روستای باقرآباد بخش جعفریه با ۱۱ متردهانه و ۱۲ متر عرض، احداث و موررد بهره‌برداری قرارگرفت.

عباس شکوری درادامه به بخشی از مشخصات فنی و اقدامات این طرح پرداخت و عنوان کرد: عملیات راهسازی قبل و بعد از پل به طول ۶۰ و عرض ۷.۳ متر،  شامل دولایه زیراساس ، یک لایه اساس ، یک لایه بیندر و یک لایه توپکا است.

 وی ادامه داد : طول عرشه پل نیز ۱۱ متر واز نوع دال تخت بتنی مسلح می باشد . شکوری نوع حفاظ پل را از نوع تک شیب بتنی مسلح دانست و افزود : ابعاد دهانه و عرض پل نیز هریک به ترتیب ۱۱ و ۱۲ متر است.

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در خاتمه ضمن تقدیر از همکاری خوبی اهالی روستا با مجریان طرح ابراز امیدواری کرد احداث این پل موجبات رونق بخشی به فعالیتهای کشاورزی ، دامی اهالی این روستا و دیگر مرتبطان استفاده ازپل را فراهم آورده باشد .