شناسهٔ خبر: 75160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دولت ۶۰۰ میلیارد تومان سود وام سرمایه‌گذاری در کریدور غرب را پرداخت می‌کند

كدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور گفت: دولت ۶۰۰ میلیارد تومان سود تسهیلات به سرمایه‌گذارانی که در مسیر کریدور غرب حضور یابند پرداخت می‌کند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، محمدرضا کدخدازاده امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: کریدور غرب از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی‌(ره) با عبور از پنج استان طراحی شده و هیات دولت از ظرفیت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری در این محور استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور با همکاری سازمان برنامه و بودجه، ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده تا چنانچه سرمایه‌گذاری برای فعالیت در این کریدور تسهیلات می‌گیرد، استهلاک سود وام از این منبع محاسبه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با تعامل استانداری‌ها، سرمایه‌گذارانی که در این محور فعالیت کنند از سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری پنج استان در حوزههای معادن، کشاورزی و صنعت بهره‌مند می‌شوند.

کدخدا زاده ابراز امیدواری کرد: با وجود این شرایط،  سرمایه‌گذاری در کریدور غرب تسهیل و طرح تا سه سال آینده به طور کامل بهره‌برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه‌ای با عنوان آزادراه پل زال تا نجف در دستور کار قرار گرفته که در مراحل آغازین طرح توجیهی و مطالعاتی است.

وی همچنین گفت:‌ ۲۰ طرح ملی در لرستان تعریف شده که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند اما با وقوع سیل در این استان تا حدودی به کندی مواجه شدند.

محمدصادق وجدی مدیرکل ساخت و توسعه راه های غرب و مرکز کشور نیز گفت:‌ طرح کنارگذر دورود لرستان ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۸ کیلومتر باقی مانده آماده مناقصه است و احداث جاده خرم آباد - پلدختر یکهزار میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد.