شناسهٔ خبر: 75168 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سفارش‌‌های هواپیماساز آمریکایی با تداوم بحران کاهش یافت

آژیر قرمز در بویینگ

بویینگ مکس به دنبال ادامه زمینگیری هواپیماهای بویینگ ۷۳۷ مکس، سفارش‌های این شرکت هواپیماسازی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ادامه بحران در شرکت هواپیماسازی «بویینگ» آمریکا، منجر به کاهش سفارش‌های این شرکت در ماه اکتبر شده است.

آنطور که سایت «فلایت گلوبال» نوشته است، سفارش‌های خالص این شرکت در ماه، از ۵۶ سفارش به ۴۵ سفارش کاهش است. در این ماه بویینگ ۱۰ سفارش جدید دریافت کرده، اما ۲۱ سفارش که پیشتر ثبت شده بود را از دست داده است.

این اتفاق در واقع نتیجه زمینگیر شدن بویینگ ۷۳۷ مکس است، که به دنبال دو سانحه مرگبار در اتیوپی و اندونزی رخ داده است. این زمینگیری، از یک سو تحویل بویینگ‌های مکس را به تاخیر انداخته است، و از سوی دیگر سرعت دریافت سفارش‌ها برای این هواپیما را کند کرده است.

از سوی دیگر، یکی دیگر از برنامه‌های بویینگ برای گسترش کسب‌وکار با تاخیر مواجه شده است. قرارداد «بویینگ-امبرائر» دستکم تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ به تاخیر افتاده است.

به گزارش «بلومبرگ»، بویینگ بنا داشت تا ۸۰ درصد سهام شرکت هواپیماسازی «امبرائر» را خریداری کند. اما نهادهای تنظیم کننده اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده‌اند که این ادغام، می‌تواند باعث کاهش رقابت در بازار فروش هواپیما شود. چراکه در صورت این ادغام، سومین هواپیماساز بزرگ جهان از گردونه رقابت خارج می‌شود.