شناسهٔ خبر: 75195 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های عمرانی ورامین؛

تعطیلی موقت عملیات اجرایی جاده ری-ورامین به‌دلیل آلودگی هوا/ ظرفیت خطوط ریلی ورامین افزایش می‌یابد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور در شهرستان ورامین از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در این شهرستان بازدید کرد محمد اسلامی وی با اشاره به تفاهم شرکت راه‌آهن و شهرداری ورامین برای انجام یک کار مشترک در تقاطع غیرهم‌سطح شهر قرچک، تعطیلی عملیات اجرایی جاده ری-ورامین را موقتی و به دلیل آلودگی هوا دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه به‌منظور بازدید از چند طرح عمرانی به شهرستان ورامین سفر کرد و ضمن بازدید از تقاطع‌های غیرهمسطح و پروژه‌های جاده‌ای و ریلی در جریان مسائل و مشکلات مردم این شهرستان قرار گرفت.

وی سپس در جمع خبرنگاران هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های حوزه زیرساختی در شهرستان ورامین برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این شهرستان افزایش ظرفیت خطوط ریلی است که شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اسلامی افزود: برای ما استفاده از راه‌آهن و قطارهای حومه‌ای برای جابجایی مردم اولویت ویژه است و گسترش خط موجب‌شده که اکنون ما به ظرفیت جابجایی یک و نیم میلیون نفر در سال برسیم و این عدد همچنان قابل افزایش است و با تکمیل خط سوم و چهارم این اتفاق محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، تقاطع غیرهمسطح این خطوط و ایستگاه‌های تبادلی با مترو در اولویت و برنامه ما قرار دارد، گفت: مشکلات تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن در قرچک را از نزدیک مشاهده و تفاهم کردیم که مهندسان مشاور شهرداری و راه‌آهن با یکدیگر یک کار مشترک را انجام دهند تا تصمیم نهایی حاصل این کار مشترک باشد و از این طریق مسائل شهرداری و راه‌آهن حل شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام‌شده در محور ری-ورامین نیز گفت: این محور در دست بازسازی قرار گرفته است، بخش اول آن انجام و بخش دوم نیز تا چند روز پیش در حال کار بود که بر اساس گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با درخواست محیط زیست در پی آلودگی شدید هوای تهران کار به طور موقت تعطیل‌شده است و پس از مرتفع شدن این موانع عملیات مجدداً آغاز خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه راه و شهرسازی شهرستان ورامین صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در شهرستان موضوع جاده آب‌باریک نیازمند نصب نیوجرسی است و در نقاطی که دام از جاده باید عبور کند نیز گاردریل مخصوص نصب خواهد شد تا عبور دام مشکلی نداشته باشد.

وی در حاشیه بازدید از جاده جوادآباد تکمیل این جاده را محصول همت مردم و مسئولان منطقه و مشارکت وزارت راه و شهرسازی خواند و گفت: همچنین امروز از تقاطع رستم‌آباد بازدید کردیم  تا یک تقاطع غیرهمسطح در این نقطه ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هماهنگی و یکپارچگی دستگاه‌های شهرستانی و استانی با وزارتخانه کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر این طرح‌ها به اتمام برسد و مردم بتوانند با کیفیت مناسب از این طرح‌ها استفاده کنند.

وی گفت: راه مواصلاتی پیشوا به جاده امام رضا هم اکنون برقرار است و جاده اصلی به شمار می‌رود؛ اما نکته مهمی که مورد توجه مردم و مسئولان شهرستان است موضوع اتصال آزادراه قم گرمسار است که طول مسیر ۱۸ کیلومتر خواهد بود و ما با توجه به اینکه این مصوبه، استانی بوده است باید ببینیم که چگونه به صورت مشارکتی برای اجرای آن تصمیم‌گیری کنیم و هم‌اکنون در گروه ارزیابی این طرح مراحل بررسی عملیاتی خود را سپری می‌کند تا ببینیم از چه طریق می توانیم  تامین منابع این پروژه را انجام دهیم.

وی با اشاره به توسعه راه‌های روستایی از طریق معاونت راه‌های روستایی سازمان راهداری، گفت اگر راهی روستایی دارای اشکالاتی باشد توسط این سازمان در برنامه قرار می‌گیرد.

اسلامی عنوان کرد: قطار حومه‌ای برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و حداکثر بهره‌برداری از آن انجام خواهد گرفت؛ در این خصوص نیز خطوط سوم و چهارم را در این مسیر باید راه اندازی کنیم با توجه به اینکه حجم تردد قطارهای باری و مسافری در این خط بسیار زیاد است خطوط سوم و چهارم برای ترددهای حومه ای طراحی شده و اکنون در دست اجرا است. امیدواریم با بازدیدی که رئیس سازمان برنامه و بودجه ماه گذشته از این پروژه داشت و تنظیماتی که صورت گرفت بتوانیم تامین منابع این پروژه را انجام دهیم و خطوط این پروژه سریع‌تر تکمیل شود تا فاصله اعزام قطارها را بتوان کمتر و مسافر بیشتری را جابجا کرد.