شناسهٔ خبر: 75197 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راه فرعی و روستایی سازمان راهداری خبر داد

آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی/ روسازی ۲۵۰ کیلومتر انجام شده است

بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور کرمان-راور و افتتاح همزمان ۵۱ کیلومتر راه روستایی در سطح استان کرمان معاون راه فرعی و روستايی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تعهد تکمیل دو هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال از آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از میزان تعهدمان راه‌های روستایی را تکمیل و بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اكبری روز پنج‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه در سومین گردهمایی بزرگ خیرین راه و ترابری که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی برای انجام پروژه‌های اولویت‌دار در حوزه راه روستایی، گفت: پس از انجام مطالعات، دو هزار کیلومتر راه روستایی نیازمند بازسازی و بهسازی را شناسایی کرده‌ایم.

وی افزود: پس از استخراج این دو هزار کیلومتر، بسیاری از روستاها اعلام نیاز بیشتری کردند و خواستار افزایش طول راه‌های روستایی شدند.

اکبری عنوان کرد: بر این اساس، احداث و بازسازی و تکمیل سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی را شروع کرده‌ایم و تاکنون عملیات زیرسازی حدود دو هزار کیلومتر آن تمام شده و ابنیه فنی نیز در حال تکمیل است.

 وی با اشاره به انجام عملیات روسازی حدود ۲۵۰ کیلومتر از این مقدار، پیش‌بینی کرد: تا پایان سال طول بیشتری از تعهد دو هزار کیلومتری معاونت راه فرعی و روستایی سازمان راهداری احداث و یا بازسازی شود.