شناسهٔ خبر: 75218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امداد رسانی به خودروهای مانده در برف

امداد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دامغان گفت: روز گذشته به ۱۵ خودروی در محور گلوگاه به دامغان که در برف مانده بودند، امدادرسانی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان بابیان اینکه ۱۵ خودروی گرفتار در برف محور گلوگاه به دامغان در روز گذشته امدادرسانی شدند.

حسین ابوطالبی بابیان اینکه در پی بارش برف و مسدود شدن محور گلوگاه به دامغان بلافاصله تیم امدادرسانی به مسافران این محور اعزام شدند، ابراز داشت: ۱۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف و بوران محور گلوگاه به دامغان با اعزام اکیپ برف ربوبی به منطقه مورد نظر اعزام شدند که کار امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۲۲ نیرو اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دامغان با ۱۵ دستگاه تجهیزات راهداری شامل گریدر، برف‌روب مکانیزه و لودر در دو محمد مواصلاتی دامغان- دیباج-گلوگاه و چشمه‌علی به فولاد محله استقرار دارند و به امدادرسانی و ارائه خدمات به مسافران و خودروها مشغول هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان بابیان اینکه دو اکیپ پشتیبانی اداره راهداری و امور حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان در راهدارخانه چشمه‌علی مستقر هستند، ابراز داشت: این اکیپ‌ها در صورت نیاز و کمک به دیگر نیروهای مستقر در محورهای برف‌گیر اعزام خواهند شد

ابوطالبی با اشاره به اینکه محور چشمه‌علی به فولاد محله باز بوده و فقط تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، تصریح کرد: فقط محورهای گلوگاه به دامغان و ساری- کیاسر هم در حوزه استحفاظی مازندران بسته شد و تاکنون گزارشی مبنی بربسته شدن محورهای مواصلاتی دامغان گزارش نشده و محورهای فوق باز است.

وی افزود: از رانندگان تقاضا می‌شود در صورت نداشتن الزام به سفر حتما شب را در مکان امن استقرار پیداکرده و صبح در محورهای برف‌گیر تردد داشته باشد و در صورت ضرورت حتما سوخت، غذا، لباس گرم و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.