شناسهٔ خبر: 75231 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

ایستگاه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد آماده افتتاح است/ در حال برقراری اتصال بستان‌آباد به سراب هستیم

محمد اسلامی محمد اسلامی با اشاره به اینکه ایستگاه راه‌آهن شهرستان بستان‌آباد آماده افتتاح است، گفت: هم‌اکنون در حال کار برای اتصال راه‌آهن به سراب هستیم و ریل‌گذاری مسیر از بستان‌آباد به تبریز آغاز شده است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص پروژه راه‌آهن میانه-تبریز با اشاره به اینکه هم‌اکنون راه‌آهن به بستان‌آباد رسیده و امکانات موردنیاز فراهم شده است، گفت: ایستگاه راه‌آهن این شهرستان نیز آماده افتتاح است که به‌زودی با حضور رییس‌جمهوری این اتفاق صورت خواهد گرفت.

وی، کاهش زمان سیر در مسیر تبریز تا تهران، تکمیل خط ریلی جاده ابریشم و اتصال به اروپا را از جمله اهداف بارز این پروژه ریلی برشمرد و افزود: هم‌اکنون در حال برقراری اتصال از بستان‌آباد به سراب هستیم و عملیات ریل‌گذاری نیز در مسیر بستان‌آباد به تبریز شروع شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه اتصال به ایستگاه خاوران در این مسیر ریلی اولویت اول است، عنوان کرد: در ادامه این خط یک ایستگاه در ائل‌گلی احداث می‌شود تا بتوانیم به ایستگاه راه‌آهن تبریز که انجام آن، مهم، پرهزینه و دارای پیچیدگی‌های خاص و نیازمند طراحی ویژه‌ای است، متصل شویم.

وی اتصال راه‌آهن به استان اردبیل توسط این شبکه را هدف مهم دیگر برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با برطرف کردن موانع و تامین مالی، این هدف نیز تا قبل از سال ۱۴۰۰ محقق شود تا از طریق شهرستان سراب این اتصال برقرار شود.

گفتنی است: راه‌آهن دوخطه "میانه-بستان آباد-تبریز" از ایستگاه میانه واقع در مسیر تهران-تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه تبریز متصل می‌‌شود. خط آهن تبریزـمیانه ادامه راه‌آهن تهران‌ـمیانه است که با تکمیل آن، فاصله تهران و تبریز از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر کاهش می‌یابد.