شناسهٔ خبر: 75236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با پيش‌بينی بارش‌های زمستانی صورت گرفت

آماده به كار ۶۶۵ دستگاه ماشين‌آلات راهداری در آذربايجان شرقی

ماشین آلات راهداری معاون راهداری آذربايجان شرقی از تجهيز و آماده به كار۶۶۵دستگاه ماشين آلات راهداری برای برفروبي و عملیات راهداری زمستانی دراستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی، غلامرضارسول زاده باظهار داشت: این ۶۶۵ دستگاه شامل بلدوزر, لودر, گریدر, کامیون , برف خور, نمک پاش, تراکتور وسایردستگاههای سبک وسنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیزشده اند.

وي افزود : تعداد۱۱۶۹نفرعوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت, فصلی و پشتيبان در ۵۰ باب راهدارخانه ثابت و۹۰  اکیپ راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده ای ساماندهی شده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربايجان شرقی راههای تحت پوشش برف روبی استان رابیش از ۱۴۰۰۰کیلومتر برشمرد وگفت: اين اداره اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ويژه در محورهای پرترددن سبت خدمات رسانی به كاربران جاده ای اقدام نموده است.

رسول زاده همچنین ازآماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی براي امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها وهمکاری و تعامل با مسئولان استانی و شهرستانی, نیروهای انتظامی و پلیس راه, هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبر داد.

وی همچنین به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان ازطریق تلفن گویای ۱۴۱درخصوص وضعیت راهها وشرایط آب وهوایی اشاره نمود.