شناسهٔ خبر: 75306 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دبیر علمی ششمین کنفرانس تغییر اقلیم خبر داد:

دریافت ۴۱۷ مقاله توسط دبیرخانه ششمین کنفرانس تغییر اقلیم/ ۲۰ مقاله از ۱۴ کشور به کنفرانس رسیده است

ششمین کنفرانس منطقه ای تغییر اقلیم مهدی رهنما با اشاره به اینکه در مجموع ۴۱۷ مقاله به دبیرخانه ششمین کنفرانس بین‌المللی-منطقه‌ای تغییر اقلیم رسیده است، از ارائه ۲۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۸۰ مقاله به شکل پوستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رهنما، دبیر علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی-منطقه‌ای تغییر اقلیم، صبح امروز، دوشنبه ۲۷ آبان‌ماه در آیین افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به برگزاری پنج دوره گذشته همایش منطقه‌ای-بین‌المللی تغییر اقلیم در سال‌های ۱۳۷۵، ۱۳۷۸، ۱۳۸۲، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۴ گفت: سازمان هواشناسی کشور در ششمین دوره کنفرانس سعی کرده است با رویکردی علمی-کاربردی و بر اساس اهداف از پیش تعیین‌شده به موضوعات جدیدی در حوزه تغییرات اقلیمی بپردازد که این موضوعات در پنج محور کنفرانس منعکس شده است.

وی یکی از اهداف برگزاری این همایش را دادن آگاهی و اطلاعات بیشتر به سیاستمداران در خصوص پیامدها و تبعات تغییر اقلیم در سطوح مختلف خواند و خاطرنشان کرد: در این دوره در مجموع ۴۱۷ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است و ۴۹۸ نفر در تدوین مقالات مشارکت داشته‌اند.

رهنما با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر داور دانشگاهی مقالات ششمین کنفرانس بین‌المللی-منطقه‌ای تغییر اقلیم را داوری و ارزیابی کرده‌اند، عنوان کرد: از این میان ۲۵ مقاله برای سخنرانی و چاپ در سه مجله علمی-پژوهشی برگزیده شد و ۱۸۰ مقاله نیز به‌صورت پوستر در حاشیه همایش ارائه می‌شود.

وی همچنین از دریافت ۲۰ مقاله از ۱۴ کشور دنیا توسط دبیرخانه کنفرانس خبر داد و گفت: از میان این مقالات نیز چهار مقاله به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

دبیر علمی ششمین کنفرانس تغییر اقلیم افزود: در طول این کنفرانس دو روزه، شش سخنرانی کلیدی و ۱۰ کارگاه تخصصی توسط کارشناسان واستادان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

 گفتنی است، ششمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم از امروز، ۲۷ آبان‌ماه به‌مدت دو روز در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.