شناسهٔ خبر: 75427 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

انتشار اوراق بهادار از راهکارهای تامین مالی طرح‌های عمرانی است/ تلاش مجلس برای افزایش سهم بودجه عمرانی سال آینده

محمد رضا پور ابراهیمی محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به این‌که استفاده از ظرفیت انتشار اوراق بهادار از جمله روش‌هایی است که برای تامین مالی طرح‌هایی عمرانی در نظر داریم، از تلاش مجلس برای افزایش سهم بودجه‌ عمرانی سال آینده کشور خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: چند روش برای تامین منابع مالی وزارت راه و شهرسازی و به عبارتی طرح‌های عمرانی کشور در نظر گرفته شده که یکی از آنها استفاده از ظرفیت انتشار اوراق بهاداری است که می‌تواند به این بخش کمک کند.

وی با اشاره به درخواست اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به‌منظور اصلاحیه ابلاغ تهاتر به‌منظور طلبی که پیمانکاران طرح‌های عمرانی از دستگاه‌های دولتی داشته‌اند، افزود: خوشبختانه با دستور رییس‌جمهور این اصلاحیه به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و پیش‌بینی می‌کنیم، ظرف روزهای آینده با اصلاح و ابلاغ آیین‌نامه به حل مشکلات پیمانکارانی که مطالبه دارند کمک شود.

اگر بخواهیم رونق اقتصادی را در کشور پیگیری کنیم، یکی از ظرفیت‌ها، افزایش میزان منابع بودجه‌های عمرانی کشور است و این بودجه‌ها کمک می‌کند تا چرخه جریان اقتصادی کشور را فعال کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بخش دوم پیشنهادات مجلس مربوط به سال آینده است، تصریح کرد: به این منظور باید تا ۱۵ آذرماه و تحویل لایحه بودجه‌ای که دولت با ساختاری متفاوت ارائه کرده است، منتظر ماند و پس از مطالعه این لایحه، کمیسیون‌های تلفیق و اقتصادی نظرات تخصصی خود را در این خصوص ارائه کنند.

وی همچنین از اهتمام صددرصدی مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه عمرانی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که اگر بخواهیم، رونق اقتصادی را در کشور پیگیری کنیم، یکی از ظرفیت‌ها افزایش میزان منابع بودجه‌های عمرانی کشور است و این بودجه‌ها کمک می‌کند تا چرخه جریان اقتصادی کشور را فعال کنیم. بنابراین تمام تلاشی که در مجلس انجام خواهیم داد در جهت افزایش سهم بودجه‌های عمرانی سال آینده است.