شناسهٔ خبر: 75440 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طرح ابرار ۶/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان:

پیشرفت ۴۲ درصدی طرح ابرار در استان زنجان/ استفاده از تراشه‌های آزادراه زنجان-قزوین برای اجرای لایه اساس در راه‌های روستایی

علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از پیشرفت ۴۲ درصدی طرح ابرار در این استان خبر داد و گفت: طرح ابرار در استان زنجان شامل ۴۴ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹ پروژه است.

عبدالحسین علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح ابرار(اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) استان زنجان اظهار داشت: در قالب طرح ابرار ۴۴ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹ پروژه در دست اجرا قرار دارد که تاکنون در مجموع از پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی برخوردارند.

وی افزود: طبق تقسیم بندی صوت گرفته سهم شهرستان‌های زنجان ۱۷.۵ کیلومتر، ابهر ۳ کیلومتر، خرمدره ۳ کیلومتر، سلطانیه ۵ کیلومتر، ماهنشان ۳ کیلومتر، خدابنده ۴.۵ کیلومتر و ش طارم ۸ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی هر یک از شهرستان‌ها بیان داشت: در شهرستان زنجان ۳ پروژه شامل بهسازی و زیرسازی در روستای دالکی ۷۰ درصد، بهسازی و زیرسازی روستای آخ‌کن به اوچ تپه ۲۶ درصد و راه روستایی کج کلاه به گلستانه ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

علی اکبری با بیان اینکه «در شهرستان ابهر پروژه‌های بهسازی، زیرسازی و آسفالت سرد راه روستایی کله‌خانه از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است» ادامه داد: در شهرستان خرمدره بازگشایی لایه زیر اساس، آسفالت و سه مورد لوله گذاری روستای اسلام‌آباد- اینجلین ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی بیان داشت: در شهرستان سلطانیه نیز بازگشایی و بهسازی روستای سبز درق-بینرجه ۲۵ درصد و در شهرستان ماهنشان بازگشایی، تعریض و بهسازی واریانت تاپ قشلاقی به چای قشلاقی ۵ درصد، در شهرستان خدابنده نیز اجرای لایه زیر اساس و لوله گذاری راه روستایی سعید‌آباد به سعید محمد ۴۵ درصد پیشرفت دارند. همچنین در شهرستان طارم پروژه راه روستایی سرخ‌آباد به پازکی بازگشایی شده و احداث و بهسازی از پیشرفت  ۲۵ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود پروژه‌های طرح ابرار در استان زنجان تا پایان سال مالی ۱۳۹۸ تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند.

علی اکبری با اشاره اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان برای تامین آسفالت مورد نیاز پروژه‌های طرح ابرار بیان داشت: در حال پیگیری برای اخذ اعتبارات ملی و استانی هستیم و در کنار این پیگیری‌ها تا تامین اعتبار مورد نیاز آسفالت گرم از تراشه‌های پروژه لکه‌گیری و روکش آزادراه قزوین-زنجان برای اجرای لایه اساس استفاده شده است.